۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مردم سالاری اقتصادی در کشور بنیان‌گذاری شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مردم سالاری اقتصادی در کشور بنیان‌گذاری شود

زنجان- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید مردم سالاری اقتصادی در کشور بنیان‌گذاری شود،گفت: استان زنجان ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف دارد. 

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی شامگاه یک شنبه در دیدار با مردم در دارالقرآن کریم زنجان گفت: ملت ایران به دنبال پیشرفت مستمر هستند و در این راه توقف نخواهند کرد. 

وی با بیان اینکه امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم،اظهار کرد: اگر می‌خواهیم وارد جنگ اقتصادی شویم باید کارهای زیادی انجام دهیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید مردم سالاری اقتصادی در کشور بنیان‌گذاری شود،گفت: استان زنجان ظرفیت های بسیاری  در بخش های مختلف دارد. 

رضایی با بیان اینکه این استان معادن و صنتعگران بسیاری دارد،ابراز داشت: امروز زنجان می‌تواند به عنوان سه قطب اقتصادی کشور تبدیل شود. 

وی بر لزوم تسهیل صدور مجوزها تاکید کرد و افزود: باید نقش هر استان در اقتصاد ملی تعیین شود و هر استان باید به یک ایالت اقتصادی تبدیل شده و دولت مرکزی نیز به آن نظارت بکند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید ایالت‌های اقتصادی در ایران راه‌اندازی شده و به استان‌ها اختیار داده شود،گفت: هیچ دلیلی ندارد که مسائل جزئی از استان‌ها برای مطرح شدن به سطح کلان کشوری برود و باید هرچه زودتر ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود.

رضایی به ظرفیت‌های اقتصادی در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: دولت فراجناجی در کشور نیاز داریم و اصولگرا و اصلاح طلب نیاز نداریم بلکه دولت‌ها باید به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور باشند. 

وی با بیان اینکه کشور منابع اقتصادی و تجاری بسیاری در کشور دارد و ما باید به دنبال یک ایران بزرگ اقتصادی برویم،افزود: ایران با ۲۵ کشور در ارتباط است و در منطقه‌ای واقع شده که ۸۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد پشتوانه سیاست است،گفت: اقتصاد پشتوانه دفاع و دفاع و امنیت پشتوانه سیاست و اقتصاد است.

رضایی ابراز داشت: باید مردم سالاری اقتصادی در دهه پنجم انقلاب که دو سال از آن رد شده وجود داشته باشد. 

وی به وضعیت بورس اشاره کرد و افزود: پولی که وارد بورس می‌شود از طرف دیگر باید به سمت سرمایه‌گذاری برود و به جای اینکه ارزش سهام پایین بیاید، بالا برود و امروز دیدیم که متاسفانه در بورس به سمت سرمایه‌گذاری باز نشده است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مهرماه سال  گذشته بورس روند صعودی به خود گرفت،گفت: از مهرماه سال گذشته تا اسفند ماه ارزش بورس پنج برابر شد ولی در فروردین و اردیهبشت سالجاری قشر متوسط جامعه متوجه سود حاصل از بورس شدند و خرداد و تیرماه نیز  اقشار کم در آمد خود را وارد بورس کردند. 

رضایی تصریح کرد: در تیر و مردادماه  امسال ارزش سهام عوض شد و در شهریور شاخص دو میلیون افت کرد. 

کد خبر: ۷۲٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رمضان FR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      0 0
      خواهشا مارو نخندونین، زنجان فعلا گیر چهارتا خیابونه ویه شهر کوچیک اینهمه مشکل مسکن وترافیک وووووووداره اونوقت برا قطب اقتصادی شدن جوک می‌سازیم