۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
 تولید برگ سبز چای در گیلان به ۱۳۰ هزار تن رسید
استاندار گیلان:

تولید برگ سبز چای در گیلان به ۱۳۰ هزار تن رسید

رشت- استاندار گیلان با اشاره به رشد ۳۶ درصدی تولیدات کشاورزی گفت: میزان تولید برگ چای در استان با رشد ۴۴ درصدی به ۱۳۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی به رشد ۳۶.۴ درصدی مجموع تولیدات کشاورزی استان اعم از زراعی، باغی و دامی اشاره و با بیان اینکه این شاخص از حدود ۱.۷۳ درصد در سال ۹۲ به ۲.۶۷ درصد در سال ۹۹ رسیده، گفت: تولید برگ سبز چای نیز طی این مدت از حدود ۹۰ هزار تن به حدود ۱۳۰ هزار تن رسیده و رشد ۴۴.۴ درصدی را شاهد هستیم.

زارع اهمیت حفاظت و توسعه جنگل‌ها را نیز یادآور شد و افزود: وقوع آتش سوزی در جنگل ها علاوه بر آنکه رویدادی غم‌بار هم برای مسئولان و هم برای مردم است؛ زیان و خسارتی جدی به ثروت ملی به شمار می آید و باید همه نسبت به جلوگیری از وقوع حریق در عرصه های جنگلی همت گمارند.

وی با اشاره به اینکه دولت به منظور توسعه جنگل، زراعت چوب را مدنظر قرار داده، گفت: زراعت چوب یکی از زراعت‌های مهم است که می‌تواند بویژه در گیلان مورد توجه قرار گیرد چراکه درآمد حاصل از آن حتی می‌تواند از درآمد برخی محصولات کشاورزی نیز بیشتر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: زراعت چوب برای ارتقاء تولیدات صنایع سلولزی و پویایی کارخانه های تولید چوب و برخی دیگر از صنایع و همچنین جلوگیری از تعدی به جنگل و قاچاق چوب مهم بوده که در این راستا تلاش و جدیت لازم برای فعال شدن بیشتر زراعت چوب در استان مورد تأکید است.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه تلاش‌های مثبت صورت گرفته در گیلان، یکی از دو کشاورز تجلیل شده امروز توسط رئیس جمهوری، زراعت کار گیلانی برتر در حوزه چوب است.

وی افزایش ظرفیت تولید محصولاتی که به نوعی برند گیلان برشمرده می‌شوند را جزو انتظارات خود دانست و بر ضرورت تقویت زمینه ارتقاء تراز صادراتی استان تأکید کرد.

استاندار گیلان همچنین با یادآوری اهمیت تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: باید اقدامات و پروژه های در دست انجام در راستای این برنامه کلان در حوزه جهاد کشاورزی با جدیتی بیشتر از قبل پیگیری شود.

کد خبر: ۷۲٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha