۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
عدم توجه به تولید در خراسان شمالی موجب مهاجرت مردم شده است
نماینده مردم بجنورد:

عدم توجه به تولید در خراسان شمالی موجب مهاجرت مردم شده است

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به تولید در داخل خراسان شمالی موجب مهاجرت مردم استان به تهران و شهرهای بزرگ‌شده است.

محمد وحیدی در گفتگو با بازار، با اشاره عدم توجه تولید در داخل استان خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون در یک شهرک صنعتی تهران، دو هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که اگر ۲۷۰ واحد صنعتی آن در خراسان شمالی بود و شاهد مهاجرت مردم استان به تهران نبودیم.

وی افزود: تا کی پول‌ها باید در استان‌هایی همچون، اصفهان، تبریز و شیراز هزینه شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جر گلان گفت: نتایج پهنه‌های مطالعاتی معادن از سوی سازمان زمین‌شناسی کشور به استان اعلام‌نشده که موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران در این حوزه شده است.

وحیدی بابیان اینکه در شهرستان مانه و سملقان و راز و جر گلان صنعت دیده نشده است ادامه داد: در حال حاضر چهار صنعت بزرگ استان هرسال بین ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان قطعه خریداری می‌کنند، که هیچ‌کدام از این خریدار تولیدات خود این استان نیست و تماماً از سایر استان‌های دیگر انجام می‌شود.

وی افزود: نیاز است که سهمی برای تولیدات در داخل استان دیده شود و در این موضوع باید نگاه به تولید و تأمین کالاهای اساسی مردم استان در اولویت باشد.

کد خبر: ۷۲٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha