۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
مهمترین دغدغه مجلس برای سال آینده کسری بودجه است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مهمترین دغدغه مجلس برای سال آینده کسری بودجه است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص محورهای مهمی که مجلس برای اصلاح بودجه در نظر دارد توضیح داد و گفت: نخستین و اصلی ترین محور مسئله کسری بودجه است و باید راهکارهایی که کسری بودجه را به درآمد پایدار تبدیل می کند مد نظر قرار داد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی از ارائه گزارش نهایی لایحه بودجه در مجلس گفت و بیان کرد: آئین نامه داخلی مجلس تاکید دارد اگر کلیات بودجه رد شد، رئیس و هیئت رئیسه می تواند لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق و یا دولت ارجاع دهند. ریاست مجلس تصمیم گرفتند متن مذکور بعد از رد شدن کلیات آن به دولت باز گرداند تا مورد اصلاح قرار بگیرد.

وی افزود: اگر دولت اصلاحات مد نظر مجلس را انجام دهد و گزارش را بازگرداند، لایحه به کمیسیون تلفیق می رود و گزارش آن به صحن علنی می آید و پس از بررسی، در خصوص آن تصمیم گیری می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقداماتی که مجلس پس از عدم اصلاح لایحه بودجه توسط دولت، انجام خواهد داد بیان کرد: در این صورت مجلس بر اساس قانون و اختیارات دولت، بودجه سه دوازدهم ارائه خواهد داد زیرا مجلس نمی تواند کار خود را متوقف کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت اراده ای برای اصلاح بودجه دارد یا خیر اظهار کرد: مجلس و نمایندگان با دولت در این زمینه در حال رایزنی هستند و کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شده است. اصلاح بودجه نه تنها خواست مجلس که خواست رهبر معظم انقلاب نیز است.

پور ابراهیمی در خصوص محورهای مهمی که مجلس برای اصلاح بودجه در نظر توضیح داد و گفت: نخستن و اصلی ترین محور مسئله کسری بودجه است و باید راهکارهایی که کسری بودجه را به درآمد پایدار تبدیل کرد مد نظر قرار داد و طبیعتا بر اساس آن تصمیم گیری کنیم. یکی از این راهکارها جلوگیری از فرار مالیاتی است و طرح جامع نظام مالیاتی را نیز عملیاتی کنیم.

کد خبر: ۷۲٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha