۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
صرفه‌جویی ۳ هزار میلیاردی با اتصال ۹ چشمه بار به شبکه ریلی
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی عنوان کرد

صرفه‌جویی ۳ هزار میلیاردی با اتصال ۹ چشمه بار به شبکه ریلی

رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: با اتصال ۹ مرکز بار از طریق ۳۴ کیلومتر خطوط آنتنی به شبکه ریلی بیش از دو هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت ایجاد شده است.

به گزارش بازار، سعید رسولی در مراسم افتتاح ۱۰۵ طرح راه آهن که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: همچنین راه آهن امروز برای اولین بار به خط ۳ متروی شهری تهران پیوست و دسترسی مسافران مترو به راه آهن و بالعکس بدون نیاز به خروج از ایستگاه فراهم شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز طرح‌های راه آهن در ۱۸ منطقه راه آهن و ۱۹ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد گفت: در حوزه فنی و زیربنایی، ۶ طرح در قالب ۵۱ پروژه، در حوزه ناوگان ۵ طرح در قالب ۱۱ پروژه، در حوزه مسافری پنج طرح در قالب ۳۶ پروژه و در حوزه هوشمندسازی و داده کاوی ۷ پروژه به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: امروز نخستین خط ریلی چهار خطه کشور در مسیر تهران - لشکری با اعتبار ۲۳۴ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و با افتتاح این مسیر چهار خطه، سرعت قطارها در ورودی تهران افزایش خواهند یافت.

وی گفت: سال آینده مسیرهای چهار خطه تهران- کرج و تهران- پیشوا به بهره برداری خواهد رسید که در حمل و نقل حومه‌ای تهران و کاهش آلایندگی پایتخت اثر گذار خواهد بود.

رسولی ادامه داد: همچنین امروز ۲۰۵ دستگاه ناوگان ریلی جدید تولید داخل شامل ناوگان باری، مسافری و لکوموتیو به بهره برداری می‌رسد که ارزش آن ۳۶۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل راه آهن افزود: طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اتصال مراکز بار به شبکه ریلی، تاکنون ۹ مرکز بار به شبکه ریلی وصل شده است که این اتصال ریل به چشمه‌ها و مراکز بار، ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

وی افزود: توانسته‌ایم چشمه‌های بار را شناسایی کنیم و در روزهای اخیر، این بسته سیاستی را به مدل مالی تبدیل کردیم تا به زودی با اجرای طرح‌های جهادی، این اتصال را با سرعت بیشتری اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با اجرای ۳۴ و نیم کیلومتر خطوط آنتنی، دسترسی به ۵/۵ میلیون تن بار ایجاد می‌شود که دو هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان منافع اجتماعی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت بدنبال دارد.

وی افزود: سال گذشته ۴۸/۵ میلیون تن بار از طریق ریل جابجا شد و ارزش افزوده ۳۴ کیلومتر خطوط آنتنی که امروز به بهره برداری می‌رسد، دو هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت و ۹۹ میلیارد تومان درآمد مستقیم خواهد بود.

رسولی با اشاره به اثرات مثبت توسعه راه آهن حتی در شهرهایی که راه آهن به آن نرفته است، گفت: اثرات اجتماعی توسعه شبکه ریلی در خزانه کشور دیده می‌شود و حتی شهرهایی که راه آهن ندارند هم از این موضوع منتفع می‌شوند.

کد خبر: ۷۲٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha