۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
اعطای اولین مجوز فعالیت بیمه‌ای برای شرکت‌های استارت آپ
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد

اعطای اولین مجوز فعالیت بیمه‌ای برای شرکت‌های استارت آپ

سلیمانی، رئیس بیمه مرکزی گفت: شرایط صدور مجوز فعالیت بیمه‌ای برای شرکت‌های استارت آپ تسهیل شده است.

به گزارش بازار، غلامرضا سلیمانی در مراسم اعطا پروانه فعالیت استارت آپ‌های بیمه‌ای که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، افزود: سند بیمه صنعت بزرگی است که این صنعت در ایران کم شناخته شده است.

وی گفت: بخش بیمه زندگی ایران نسبت به جهان کمتر اجرایی شده که توسعه آن در دستور کار قرار گرفته و دو شرکت بیمه‌ای بصورت تخصصی در این زمینه فعال شده‌اند.

رئیس بیمه مرکزی افزود: برای بخش بیمه نامه‌های شخص ثالث، صدور بیمه نامه کاغذی از دستور کار خارج شده و فقط برای افرادی که خودشان درخواست کنند بیمه نامه کاغذی صادر می‌شود.

وی موضوع امنیت سایبری در بخش‌های مختلف مالی و بیمه‌ای را یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت بیمه خواند و گفت: باید امنیت اطلاعات مالی و بیمه‌ای افزایش پیدا کند.

سلیمانی همچنین از برنامه ریزی برای هماهنگی میان بیمه‌ها خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در بخش خسارت همه بیمه یکدیگر را پوشش دهند و بتوانند با متصل شده به اطلاعات یکدیگر، علاوه بر خسارت بیمه شدگان خود، خسارت سایر بیمه‌ها را پرداخت کنند.

قانون نباید جلوی نوآوری را بگیرد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نوآوری می‌آید بعد قانون آن نوشته می‌شود، بنابراین قانون نباید جلوی نوآوری را بگیرد.

سورنا ستاری در مراسم اعطا پروانه فعالیت استارت آپ‌های بیمه‌ای افزود: همه جای دنیا ابتدا عده‌ای با نوآوری مخالفت کردند، اما با گذشت زمان، نوآوری و فواید آن برای همه اثبات شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شرکت‌های جابجایی مسافر را نمونه موفق نوآوری خواند و گفت: ما اکنون برای استارت آپ‌های حمل و نقل، شیوه نامه‌هایی نوشته‌ایم که در کمتر کشوری نوشته شده و وظیفه همه دستگاه‌های مسئول در آن مشخص شده است.

ستاری با بیان اینکه وام جوابگوی نیاز شرکت‌های نوآور نیست، گفت: وام برای شرکت‌هایی مناسب است که تثبیت شده و درآمد و هزینه قابل برنامه‌ریزی و پیش بینی دارند، اما شرکت‌هایی که می‌خواهند نوآوری کنندچنین قابلیتی ندارند.

وی گفت: بسیاری از شرکت‌های نو آور ممکن است زیان بدهند، اما همان چند شرکتی که به موفقیت می‌رسند، هزینه‌های شرکت‌های زیان دیده را جبران می‌کنند.

 ستاری همچنین با اشاره به ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوآور، افزود: بیمه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در توسعه شرکت‌های استارت آپ و دانش بنیان ایجاد کنند.

کد خبر: ۷۲٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha