۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
 ۱۲ قفس پرورش ماهی در مازندران آب اندازی شده است
مدیرکل شیلات مازندران:

۱۲ قفس پرورش ماهی در مازندران آب اندازی شده است

ساری- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید ماهی در قفس را در استان ۵۰۰ تن بیان کرد و گفت: ۱۲ قفس جدید آب اندازی شده است.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار صید ماهیان گونه استراتژیک در حوزه مشترک المنافع را از مهمترین برنامه های اقتصاد مقاومتی بیان ها کرد و گفت: در حال حاضر سرمایه گذار برای اجرای این طرح وجود دارد و منتظر پاسخ مرکز اکولوژیک استان هستیم تا ببینییم در آن پهنه گونه استراتژیک وجود دارد یا خیر.

وی به پروژه پرورش ماهی در قفس به عنوان مقوله اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: در سال های گذشته فقط مجوزهایی صادر شد که برخی بهره برداری نرسیده است و اکنون در حال لغو مجوزهای بهره برداری نشده هستیم.

وی گفت: در سال گذشته میزان تولید ماهی در قفس در استان ۵۰۰ تن بوده اما برنامه جهش تولید ۷۰۰ تن است و اکنون ۱۲ قفس جدید در آب های استان آب اندازی شده است.

اسحاقی یادآور شد: تنها پروژه ای که می تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی کمک کند، پروژه ماهی درقفس و پرورش ماهی خاویاری در اراضی ساحلی است.

مدیرکل شیلات مازندران با اظهار اینکه پروژه ماهیان خاویاری از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی است، گفت: تاکنون چند مکاتبه برای اجرای طرح انجام دادیم تا زمین های ساحلی بدون معارض را به شیلات معرفی کنند.

وی از شناسایی ۱۰ سرمایه گذار با سرمایه شخصی برای اجرای طرح ماهیان خاویاری در ساحل خبر داد و گفت: متاسفانه هنوز زمینی برای اجرای این طرح معرفی و اعلام نشده است.

اسحاقی تصریح کرد: کمک به تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی است و دو مرکز تکثیر طبیعی در استان وجود دارد که متاسفانه مجتمع کلاردشت سه تا چهارسال غیرفعال بود و امسال ۲۰ درصد ظرفیت آن فعال شده است.

وی گفت: درپی آن هستیم که گونه شاخص آزاد را صید و در مرکز شهید باهنر کلاردشت تکثیر کنیم.

کد خبر: ۷۲٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha