۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
موسسه رازی یکی از مطمئن‌ترین پلتفرم‌های واکسن را برای تولید واکسن کرونا انتخاب کرد
وزیر جهاد کشاورزی:

موسسه رازی یکی از مطمئن‌ترین پلتفرم‌های واکسن را برای تولید واکسن کرونا انتخاب کرد

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: از اسفند سال گذشته کار بروی کرونا آغاز شد و تصمیم گرفتیم از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید واکسن استفاده کنیم.

به گزارش بازار، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: از اسفند سال گذشته کار بروی کرونا آغاز شد و تصمیم گرفتیم از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید واکسن استفاده کنیم.

خاوازی هم در مراسم رونمایی از واکسن رازی کوو پارس، افزود: رازی سابقه طولانی در واکسن سازی دارد و هم اکنون ۶ نوع واکسن مهم را موسسه رازی در کشور تولید می کند.

وزیر کشاورزی افزود: از اردیبهشت ماه فرمولاسیون هم آغاز شد و بعد فاز حیوانی را برای بیش از ۵۰۰ حیوان انجام دادیم.

وی گفت: مجرب ترین دامپزشکان فاز حیوانی را انجام داده اند و دانشگاه علوم پزشکی ایران بعد از مرحله انسانی را هدایت خواهد
کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی یکی از مطمئن‌ترین پلتفرم‌های واکسن را برای تولید واکسن رازی کووپارس، نخستین واکسن تزریقی-استنشاقی کووید ۱۹ انتخاب کرده‌است.

کاظم خاوازی در آیین رونمایی از این واکسن گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در سال ۱۳۰۳ تشکیل شد و در سال ۱۳۲۱ اولین واکسن کزاز را به جامعه معرفی کرد و بعد از آن بسیاری از واکسن‌ها، چون سرخک، سرخچه و اریون را تهیه کرد.

وی افزود: در طول ۹۶ سال از تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، این موسسه هر زمانی که یک بیماری عفونی در کشور بروز می‌کرد با امکاناتی که در اختیار داشت اقدام به بررسی و تهیه واکسن می‌کرد.

خاوازی گفت: در اوایل بروز بیماری کرونا در کشور در اسفند ۹۸، موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به ساخت واکسن ورود کرد و یکی از مطمئن‌ترین پلتفرم‌های واکسن را برای تولید واکسن انتخاب کرد.

وزیر جهادکشاورزی افزود: این واکسن ویژگی‌های خوبی دارد و یک تیم قوی، متشکل از ۱۰۰ نفر از پزشکان، دامپزشکان و داروسازها و کلیه رشته‌های مرتبط در ساخت آن حضور داشته‌اند.

وی گفت: از اسفند تا فروردین کار طراحی واکسن به اتمام رسید و در اردیبهشت دوز سنجی شد و خرداد تزریق به حیوانات آغاز شد.

وی افزود: این واکسن روی بیش از ۵۰۰ حیوان از انواع موش، خوکچه، همستر، خرگوش و میمون آزمایش شد و امیدواریم آزمون‌های بالینی ۱ و ۲ انسانی را هم پشت سر بگذاریم.

خاوازی تصریح کرد: ازآنجا که این واکسن تحت مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری سازمان غذا و دارو ساخته شده است، مردم به راحتی می‌توانند به آن اطمینان کنند.

کد خبر: ۷۲٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha