۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
روزانه ۸۳۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید می شود
دبیر کمیسیون انرژی مجلس:

روزانه ۸۳۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید می شود

بیگی نژاد، دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تولید روزانه ۸۳۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «هادی بیگی نژاد» افزود: بخش عمده این گاز در حوزه خانگی و بخشی هم در صنعت و نیروگاه ها به مصرف می رسد.

وی ضمن اشاره به اینکه مصرف گاز خانگی در شرایط حاضر به شدت بالا رفته است، اظهارداشت: متاسفانه به دلیل کمبود گاز امروز حوزه صنعت و واحدهای نیروگاهی در کشور دچار مشکل شده اند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افت فشار گاز پارس جنوبی که از سال های آینده شروع می شود نشان از این دارد که کشوردر آینده نه چندان دور همین میزان تولید فعلی گاز را نخواهد داشت.

وی افزود: صنعت و نیروگاه های کشور که در زمستان به دلیل کمبود گاز دچار مشکل شده اند به یقین در تابستان هم دچار مشکل خواهند شد در این صورت چاره ای جزء واردات گاز نخواهیم داشت پس ضرورت ایجاب می کند برنامه ریزی ها و طراحی ها در این زمینه منطقی و اصولی باشد.

بیگی نژاد در ادامه سخنان خود اظهارداشت: متاسفانه در حوزه انرژی برنامه ریزی وسیاست گذاری صورت می گیرد ولی طبق آن عمل نمی شود.

وی تصریح کرد: برای مثال پرهیز از خام فروشی جزء سیاست های ابلاغی کشور است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در عین حال جزء مصوبات مجلس و همینطور برنامه های پنج ساله توسعه مملکت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم گفت: بطورکلی در کشور اعلام شده نفت، گاز، مواد معدنی و غیره بصورت خام فروخته نشود بلکه این مواد ارزشمند به شکل بهینه تبدیل وسپس روی ریل صادرات قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه در عمل به نحو باید و شاید به این موارد و مسائل در کشور توجهی نمی شود.

بیگی نژاد یادآورشد: تبدیل مواد خام به محصول نهایی در داخل ضمن اشتغال افزایی، ایجاد ارزش افزوده، خلق ثروت، ارز آوری، رونق تولید و بسیاری موارد دیگر موجب خنثی سازی تحریم ها نیز خواهد شد.

کد خبر: ۷۲٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha