۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
دامنه نوسان در بورس تغییر می کند
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

دامنه نوسان در بورس تغییر می کند

دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دامنه نوسان در بورس از منفی ۲ تا مثبت ۶ درصد تغییر میکند.

به گزارش بازار، محمدعلی دهقان دهنوی در جمع خبرنگاران به چند مصوبه شورای عالی بورس اشاره کرد و گفت: از شنبه هفته آینده دامنه نوسان سهام مثبت ۶ درصد و منفی ۲ درصد خواهد بود.

وی افزود: همچنین تغییراتی در حجم مبنا خواهیم داشت اعتبار کارگزاری ها نیز به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

دهقان خاطرنشان کرد این تصمیمات برای این اتخاذ شد تا مردم بتوانند بهتر دارایی‌های خود را مدیریت کنند.

حذف قیمت گذاری دستوری
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ماده ۱۸ قانون توسعه ابزارها اشاره کرد و گفت: کالاهایی که در بورس کالا عرضه می شوند، از شمول قیمت گذاری خارج می شوند و امید می رود که با هماهنگی و تعامل دستگاه های مختلف، شاهد توسعه و تعمیق بازار سرمایه باشیم.

کانون سهام داران خرد تشکیل می شود
دهقان دهنوی با اشاره به اینکه سهام داران حقیقی باید انتظارات خود را به صورت نظام مند و در چارچوب های قانونی پیگیری کنند، گفت: اقدامات اولیه به منظور تشکیل کانون سهام داران حقیقی انجام شده و ان شاالله به زودی برای تشکیل کانون سهام داران حقیقی اقدام خواهد شد.

نهادهای مالی توسعه می یابد
وی با بیان اینکه توسعه بازار سرمایه نیازمند نهادهایی است که به عنوان بازاریاب، بازار سرمایه را توسعه دهند، خاطرنشان کرد: این بازاریاب ها همان نهادهای مالی مانند کارگزاری ها، تامین سرمایه ها، سبدگردان ها، مشاوران سرمایه و سایر نهادها هستند. به این منظور باید فرایند صدور مجوزهای نهادهای مالی تسریع و تسهیل شود. در همین راستا، دستورالعمل بازنگری خواهد شد تا بستر توسعه بازار سرمایه فراهم شود.

وی در پایان در خصوص عرضه سهام شرکت های جدید و آزادسازی بخش سوم سهام عدالت، گفت: این موضوعات متناسب با شرایط بازار انجام خواهد گرفت.

کد خبر: ۷۲٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha