۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
خرید قسطی طلا توصیه نمی‌شود
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

خرید قسطی طلا توصیه نمی‌شود

کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید قیمت اُنس جهانی در هفته جاری نسبت به هفته‌های گذشته با کاهش روبه‌رو شده و این موضوع اثر مناسبی بر کاهش نرخ طلا و سکه داشته به گونه‌ای که حباب سکه در محدوده ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره حباب سکه، گفت: قیمت اُنس جهانی در هفته جاری نسبت به هفته‌های گذشته با کاهش روبه‌رو شده و این موضوع اثر مثبتی بر کاهش نرخ طلا و سکه داشته به گونه‌ای که حباب سکه در محدوده ۲۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه قیمت ارز تا ۲۰ هزار تومان کاهش می‌یابد، موجب تاثیر بر بازار و اُفت تقاضا و خرید سکه و طلا شده به همین دلیل حباب سکه نیز کاهش یافته است.

کشتی آرای اضافه کرد: هرچند امروز نرخ ارز نسبت به پنجشنبه با افزایش همراه بوده اما از آنجا که قیمت جهانی طلا کاهش داشته، بهای طلا و سکه نسبت به پنجشنبه تغییرات مختصری یافته و پیش‌بینی می‌شود فردا نیز تغییرات به همین صورت باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت که در چند روز گذشته و روزهای آینده شاهد ثبات نسبی در قیمت طلا و سکه بوده و باشیم، ادامه داد: قیمت امروز اُنس جهانی ۱۸۱۶ دلار است که به نسبت به پنجشنبه حدود ۲۰ دلار کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره خرید قسطی طلا نیز تصریح کرد: هرچند خرید و فروش طلا به صورت قسطی از نظر قانونی منعی ندارد اما با توجه به نوسان قیمت طلا اگر فردی به دنبال خرید قسطی طلا باشد، باید هزینه و بهره زیادی را بپردازد که این بهره نسبت به سود بانکی بسیار است.

کشتی آرای با بیان اینکه افرادی که به صورت قسطی طلا می‌خرند، باید این زیان را قبول کنند، ادامه داد: خرید قسطی طلا توصیه نمی‌شود زیرا خریدار باید هزینه گزافی متحمل شود. /

کد خبر: ۷۲٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha