۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
خدمات پرمراجعه دولتی، الکترونیک می‌شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

خدمات پرمراجعه دولتی، الکترونیک می‌شود

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف شدند که تا پایان سال سه خدمت پرمخاطب و نیازمند به مراجعه حضوری را به صورت الکترونیک ارائه کنند.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی با بیان اینکه امروز پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور و همه اعضا برگزار و بحث‌های مختلفی مطرح شد، افزود: وضعیت کرونایی جهان و ویروس جهش یافته در انگلیس، اروپا، آفریقای جنوبی و ژاپن از موضوعات مطرح در جلسه امروز بود.
 
رئیسی با تاکید بر رصد با دقت وضعیت، گفت: الآن انگلیس، آمریکا، آلمان و به طور کلی اروپا و آمریکا در وضعیتی هستند که در مقابل ویروس جهش یافته به زانو درآمده اند و بحث جدی است و اکثر بیمارستان هایشان پرشده است.
 
معاون امور بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خیلی از این کشورها که ویروس کرونا در حال تاخت و تاز است،    واکسیناسیون را آغاز کرده اند و فقط در انگلیس ۱۰ میلیون نفر واکسن زده اند و این نشاندهنده آن است که اگر حتی واکسیناسیون هم شروع شود برای مهار کرونا حتما نیاز به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
 
 رئیسی گفت: در سطح کشوری مانند ژاپن که عملکرد موفقی هم داشته است به علت جهش ویروس اعلام کردند که بیش از ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی پرشده است و این نشاندهنده آن است که باید در خصوص رعایت شیوه نامه‌ها هشدار داده و به دقت نظارت شود.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هدف این است که تا ایجاد یک ایمنی مناسب از طریق واکسیناسیون و در شرایطی که برخلاف سایر کشورها که مشکلات زیادی دارند، کشورمان وضعیت خوبی دارد ما بتوانیم این وضعیت را ادامه دهیم و حفظ کنیم و از شیوع و بروز بیماری در خیز چهارم جلوگیری کنیم و هدفمان آن است که شب عید آرام داشته باشیم.

خدمات پرمراجعه دولتی الکترونیک می‌شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف شدند که تا پایان سال سه خدمت پرمخاطب و نیازمند به مراجعه حضوری را به صورت الکترونیک ارائه کنند.

علیرضا رئیسی در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، افزود: خوشبختانه هنوز در کشور، شهر قرمز نداریم، اما تعداد شهرهای نارنجی ما از ۱۸ شهر در هفته گذشته به ۳۶ شهر افزایش یافته است و همچنین شهرهای زرد، از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته و تعداد شهرهای آبی ما کاهش پیدا کرده اند که این نشان دهنده خیز ملایم بیماری در بعضی از استان هاست.

وی گفت: متأسفانه نوروز پارسال ما درگیر کرونا بودیم و نوروز سال قبل از آن هم درگیر سیل بودیم، امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه‌ها طی ۵ تا ۶ هفته آینده بتوانیم تعطیلات عید آرامی را داشته باشیم.

رئیسی افزود: استان‌های هرمزگان، خوزستان، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی و لرستان باید بیشتر مراقب باشند. این هفته پراکندگی شهرهای نارنجی ما بیشتر شده بود و شاهد تغییر رنگ از زرد به نارنجی در بیشتر استان‌ها بودیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امتحانات کتبی دانشگاه‌ها بنا شد غیر حضوری برگزار شود، اما امتحانات عملی اگر نیاز به خوابگاه نداشته باشد در شهرهای زرد و آبی می‌تواند حضوری برپا شود.

وی افزود: تهران و البرز همچنان زرد هستند، اما شرایط شکننده‌ای دارند، سه استان شمالی گیلان، گلستان و مازندران منع تردد دارند و همچنین شهرهایی مثل قشم، کیش، بوشهر، اصفهان، شیراز و مشهد هم منع تردد در آن‌ها برقرار است.

رئیسی گفت: براساس اولویت سند ملی واکسیناسیون کشور، تزریق واکسن را آغاز خواهیم کرد که ابتدا کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ها، در اولویت هستند.

وی افزود: واکسنی که وارد کشور شد مورد تأیید نشریه علمی لنست است و اثربخشی بالایی دارد و می‌تواند آن را برای گروه‌های سنی مختلف استفاده کرد، همچنین واکسن‌های داخلی هم در حال طی کردن مراحل هستند که تا پس فردا واکسن مؤسسه رازی هم آزمایش انسانی را آغاز می‌کند.

کد خبر: ۷۲٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha