۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
شرکت فولاد البرز ناب آرش افتتاح شد
در زنجان؛

شرکت فولاد البرز ناب آرش افتتاح شد

زنجان- شرکت فولاد البرز ناب آرش یکی از بزرگترین واحدهای تولید فولاد کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار، عملیات اجرایی مجتمع فولاد البرز ناب آرش در سال ۹۳ آغاز شد که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن در بین سال‌های ۹۷تا ۹۹ صورت گرفت و پیش‌بینی می‌شود.

با افتتاح واحد ذوب این شرکت به ظرفیت تولید یک میلیون تن شمش آهن و راه‌اندازی واحد نورد آن به میزان ۶۰۰ هزار تن در آینده نزدیک یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات خصوصی تولید فولاد در سطح ملی خواهد بود که حدود پنج درصد تولید کل فولاد کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد ریال بوده که ۴۰ درصد آن سرمایه‌گذاری داخلی و ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی است و در این میان اشتغال‌زایی ایجاد شده در این واحد ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم، ۵۰۰ نفر رانندگان حمل محصول و  پنج هزار نفرهم به صورت غیرمستقیم خواهد بود. 

 شرکت فولاد ناب آرش در راستای انجام فعالیت‌های توسعه‌ای در نظر دارد به منظور تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان‌ کارخانه نورد را با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن با تعداد ۵۰۰ نفر، در قالب کارخانه‌های فرآوری محصولات از جمله ا گندله‌سازی، کنسانتره و آهن اسفنجی راه‌اندازی کند.

استان زنجان در صنعت فولاد در سطح کشور سرآمد است و جایگاه چهارم تولید فولاد در کشور را به خود اختصاص داده است.

 بزرگترین واحد تولیدی ذوب کشور در استان زنجان طی ۱۶ بهمن ماه در استان به بهره برداری رسید و با راه اندازی شرکت البرز ناب آرش با سرمایه گذاری  دو هزار میلیارد تومان اشتغال خوبی در این بخش ایجاد می شود.

 این واحد مجهز به مدرن ترین ماشین آلات ذوب فولاد است و ظرفیت تولید این واحد سالانه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن است.

کد خبر: ۷۲٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha