۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
تاکید ویژه قانون برنامه هفتم توسعه کشور به افزایش کشت های گلخانه ای
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

تاکید ویژه قانون برنامه هفتم توسعه کشور به افزایش کشت های گلخانه ای

همدان - نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: قانون برنامه هفتم توسعه کشور با توجه به کم آبی فلات ایران بر توسعه گلخانه و کشت های گلخانه ای تاکید ویژه دارد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فامنین  سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح گلخانه ای فامنین اظهار کرد: هر ساله در بودجه کشور بخشی از منابع به توسعه گلخانه ها اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: این منابع با عنوان «یارانه تسهیلات بانکی» برای کشت گلخانه ای پیش بینی شده که سهم استان ها مشخص بوده و از سوی وزارت جهاد کشاورزی تقسیم می شود و سپس استان ها هم بین شهرستان ها توزیع می‌کنند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش بر این است استان هایی که در کشت گلخانه ای عقب هستند به اجرای طرح ها شتاب ببخشند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: شهرستان فامنین در این باره یک عقب ماندگی تاریخی دارد و با توجه به حمایت و کمک قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه در دو سال گذشته کارهای خوبی انجام شده که امیدواریم روند توسعه گلخانه در این شهرستان شتاب بگیرد.

فرماندار فامنین نیز در این آیین گفت: سهمیه شهرستان فامنین سالانه  اجرای دو هکتار طرح کشت گلخانه است که این طرح از سال ۹۸ کلید خورده است.

سید مجید شماعی افزود: سال گذشته رقم پیش بینی شده محقق شد و در سال جاری نیز طرح ۱.۳ هکتاری گلخانه شهرستان فامنین به بهره برداری می رسد.

وی درباره طرحی که امروز آغاز شد نیز گفت: این طرح یک هکتاری در ورودی شهر فامنین و با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی اجرا می شود.

کد خبر: ۷۲٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha