۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
وضعیت اقتصادی آمریکا اسفناک است
رئیس جمهور آمریکا:

وضعیت اقتصادی آمریکا اسفناک است

بایدن، رئیس جمهور آمریکا با اذعان به بحران اقتصادی در این کشور گفت: بحران اقتصادی آمریکا ناشی از سوء مدیریت دولت قبلی و شیوع کرونا رو به وخامت است.

به گزارش بازار، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب در سخنرانی اقتصادی خود اعلام کرد که اقتصاد این کشور همچنان دچار مشکل است و بسیار واضح است که اقتصاد آمریکا هنوز درگیر مشکلات است.

جو بایدن در این سخنرانی که «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور و «جنت یلن» وزیر خزانه داری، وی را همراهی می‌کرد، تصریح کرد: امروز درباره برنامه‌های دولت برای اقتصاد و موضوع اشتغال در آمریکا و وضعیت اسفناک اقتصادی - اجتماعی آمریکا از جمله گرسنگی میلیون‌ها آمریکایی و افزایش خودکشی و خشونت‌های خانوادگی، صحبت می کنم.
 
جو بایدن گفت: در ماه گذشته (ژانویه) فقط شش هزار شغل در بخش خصوصی تولید شده است. ما روی هم رفته ۹۵ هزار شغل ایجاد کردیم. این وضعیت در زمانی رخ می‌دهد که بیش از ۱۰ میلیون نفر بیکار هستند، چهار میلیون نفر به مدت بیش از شش ماه یا بیشتر، بیکار شده اند.
 
رئیس جمهور آمریکا افزود: دو میلیون و ۵۰۰ هزار زن هم بیکار شدند. پانزده میلیون آمریکایی از پرداخت اجاره خانه هایشان عقب هستند. بیست وچهار میلیون بزرگسال آمریکایی و ۱۲ میلیون کودک آمریکایی به معنای واقعی کلمه غذایی برای خوردن ندارند!

کرونا عامل بحران اقتصادی آمریکا
جو بایدن تصریح کرد: این افراد دموکرات یا جمهوریخواه نیستند بلکه آمریکایی هستند! آنها متحمل رنج می‌شوند. درد و رنج آنها به خاطر کاری نیست که خودشان کرده باشند یا خودشان مقصر باشند بلکه ویروسی که قرنی یکبار ظاهر می‌شود اقتصاد ما را نابود کرده است و همچنان دارد به اقتصاد ما لطمه وارد می‌کند. بخش زیادی از این مشکلات به ویروس کرونا مرتبط است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما هنوز زیر تیغ این بیماری همه گیر قرار داریم. در واقع ماه ژانویه مرگبارترین ماه در کل دوره شیوع این بیماری همه گیر بوده است. ما در ماه ژانویه نزدیک به ۱۰۰ هزار آمریکایی را بر اثر کرونا از دست دادیم. برخی افراد در کنگره تصور می‌کنند برای حل این بحران به اندازه کافی اقدام کرده اند! عده‌ای دیگر فکر می‌کنند که اوضاع در حال بهتر ‌شدن است و ما می‌توانیم با خیالی آسوده به صندلی تکیه دهیم و دیگر هیچ اقدامی نکنیم! من چنین نظری ندارم. به نظر من درد و رنج بسیاری در این کشور وجود دارد. بسیاری از افراد بیکار شده اند.

افزایش پدیده افسردگی و خودکشی در آمریکا
رئیس جمهور آمریکا گفت: بسیاری از افراد گرسنه اند و از خودشان می‌پرسند که فردا باید چکار کنم؟ بسیاری از افراد فکر می‌کنند که چگونه شغل شان را حفظ کنند و نیازهای فرزندانشان را تامین کنند؟ میزان خود کشی افزایش و نیاز به مراقبت‌های روانی افزایش یافته است. خشونت علیه زنان و کودکان در حال افزایش است.
 
راهبرد ملی آمریکا در زمینه کرونا
جو بایدن گفت:این طرح ۳۶۰ میلیارد دلار را به راهبرد ملی آمریکا در زمینه کرونا اختصاص می‌دهد و شامل اختصاص پول بیشتر برای تولید و توزیع و ایجاد سایت‌های واکسیناسیون می‌شود. این طرح برای تامین مالی هر چیزی است که لازم است تا واکسن را به بازوی مردم آمریکا تزریق کنیم. هیچ چیزی مهم‌تر از این نیست که ما به منابع مورد نیاز دست یابیم تا مردم این کشور را در اسرع وقت واکسیناسیون کنیم.

جو بایدن افزود: پس اولین وظیفه این طرح، نجات آمریکا و واکسیناسیون است. واکسن اولین وظیفه این طرح است. دومین مطلب در این طرح نجات تعهد پرداخت دو هزار دلار به مردم آمریکا است. تاکنون ۶۰۰ دلار اختصاص داده شده است، ولی ۱۴۰۰ دلار دیگر باید به افرادی پرداخت شود که نیاز دارند. این پول مستقیما به جیب مردم آمریکا می‌رود. آنها به این پول نیاز دارند. ما باید این پول را به صورت هدفمند در اختیار مردم قرار دهیم تا افرادی که ۳۰۰ هزار دلار درآمد دارند شاهد پول بادآورده نباشند. اگر خانواده‌ای دو شاغل داشته باشد- یکی از والدین ۳۰ هزار دلار و دیگری ۴۰ یا ۵۰ هزار دلار درآمد داشته باشد که شاید اندکی بیشتر از (رقم تعیین شده) باشد، اما آنها به پول نیاز دارند و این پول را دریافت خواهند کرد.
 
بحران گرسنگی در آمریکا
جو بایدن درباره بخش دیگری از طرح خود گفت: این طرح برای اختصاص پول به غذا و تغذیه است تا افراد گرسنه نمانند. فکر می‌کنم دوستان جمهوریخواه ما از این طرح حمایت خواهند کرد. این طرح باعث تمدید بیمه بیکاری خواهد شد در حالی که این بیمه بیکاری در چهاردهم مارس امسال به پایان خواهد رسید، ولی طبق طرح من تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ تمدید خواهد شد، چون ما تا آن زمان هم شاهد نرخ بیکاری بالا خواهیم بود. این طرح به کسب و کارهای کوچک کمک خواهد کرد. هزاران کسب و کار کوچک تعطیل شدند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد، این طرح به افراد برای پرداخت بیمه درمانی شان کمک می‌کند. این طرح کمک اجاره هم به مردم می‌دهد تا بتوانند در خانه‌ای که اجاره کردند همچنان ساکن باشند و آواره کوچه و خیابان نشوند. این طرح برای بازگشایی ایمن مدارس پول اختصاص می‌دهد. این طرح برای مراقبت از کودکان و برای تامین مالی «مرخصی با حقوق» کمک ارائه می‌کند. این طرح منابعی را در اختیار دولت‌های ایالتی و محلی قرار می‌دهد تا جلوی اخراج کارمندان ضروری مثل اتش نشانان و پرستاران و معلمان را بگیرند.

کد خبر: ۷۲٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha