۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
 استخراج و فرآوری مواد معدنی در کشور ۱۰ درصد رشد دارد
مدیرعامل ایمیدرو:

استخراج و فرآوری مواد معدنی در کشور ۱۰ درصد رشد دارد

زنجان- جعفری، مدیرعامل ایمیدرو گفت: استخراج و فرآوری مواد معدنی در سطح کشور طی سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از هشت تا ۱۰ درصد رشد دارد.

وجیه‌الله جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار نقش ایمیدرو را در توسعه صنایع معادنی کشور را بسیار موثر اعلام کرد و گفت: در بخش معدن از زنجیره  اکتشاف گرفته تا زنجیره انتهایی فرآوری و تولید محصول برای صنایع، این زنجیر را ایمیدرو دنبال می کند.

وی اظهار کرد: اکتشاف حلقه اول در برنامه کاری بوده و با قوت بیشتری توسط بخش خصوصی انجام می شود. 

مدیرعامل ایمیدرو با بیان اینکه درحوزه های استخراج  و فرآوری هم در توسعه تولید مواد معدنی و هم محصولات مواد معدنی طی چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشتیم،گفت: استخراج و فرآوری مواد معدنی در سطح کشور طی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هشت تا ۱۰ درصد رشد دارد و در خصوص استخراج به زیر ساختها بسیار توجه خواهیم کرد.

جعفری تاکید کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده درصدد این هستیم تا به موضوع اکتشاف بیشتر توجه کنیم و ذخایر جدید را دنیال کنیم.

وی با بیان اینکه انتقال آب به معادن در دستور کار است،ابراز داشت: از توان سرمایه گذاران معدنی و فولادی در انتقال خط آب از خلیج فارس به معادن شرق کشور استفاده شده و انتقال دو خط بعدی هم در برنامه است تا در پنج سال آینده آب را به مناطق شرقی برسانیم. 

مدیرعامل ایمیدرو با بیان اینکه عمده فلزات معدنی را سنگ های تزیینی و گوهر سنگ اعلام کرد و افزود: اشتغال بالایی در این بخش وجود دارد و روی این فلزات فعالیت ها را بیشتر کردیم.

جعفری تصریح کرد: مناطق مختلفی را در خصوص سرب و روی شناسایی کرده و استخراج و اکتشاف لازم را دنبال می کنیم. 

وی گفت: در سنگ آهن طی دو سال گذشته ۵۷۰ میلیون اضافه برداشت داشتیم.

کد خبر: ۷۲٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha