۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
مراحل آزمایشی واکسن ایرانی کرونا تا خرداد۱۴۰۰ به پایان می رسد
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره):

مراحل آزمایشی واکسن ایرانی کرونا تا خرداد۱۴۰۰ به پایان می رسد

تبریز- معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: مراحل آزمایشی واکسن ایرانی کرونا تا خرداد۱۴۰۰ به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید مصطفی سیدهاشمی ظهر امروز جمعه در مراسم بهره‌برداری از خط تولید تبلت ایرانی در شهرستان مراغه با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام به موضوع تولید واکسن ایرانی ورود کرده است، گفت: نقش این ستاد در تولید واکسن کرونا مهم و تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه مراحل آزمایشی واکسن کرونا تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد، افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت با بهره‌گیری از طرح‌های دانش‌بنیان، ۶ پلتفرم را برای تولید واکسن کرونا با ۱۸ محقق داخلی در دستور کار دارد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه ایران چهارمین تولیدکننده واکسن کرونا در جهان است، ادامه داد: مراحل آزمایشی این طرح‌ها تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد و زمینه بهره‌مندی ملت ایران از این واکسن فراهم می‌شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه محققان ایرانی در حال مطالعه و کار روی واکسن ایرانی کرونا هستند، گفت: پژوهشگران ایرانی برای ساخت واکسن کرونا حدود ۷۲ روز پی در پی از پاستور خارج نشدند و اکنون به نتایج ارزشمندی دست پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه ستاد فرمان امام معبرشکن بوده است، گفت: تکیه بر توان داخلی بر اساس منویات رهبری اولویت این ستاد است و امروز در عرصه تولید واکسن کرونا، توسعه کشت دیم و بسیاری دیگر از زمینه‌ها دست به معبرشکنی زده است.

هاشمی سپس با اشاره به اینکه رونق تولید داخلی دیگر اولویت ما است، گفت: حمایت از تولیدات داخلی مهم‌ترین راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی است. اقتصاد دیجیتال یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات بوده که در صورت تکیه بر دانشمندان بومی و توان داخلی، می‌توانیم بخشی از مشکلات اقتصادی را از این طریق حل کنیم. 

معاون ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص کارخانه تبلت‌سازی مراغه نیز که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان و با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه راه‌اندازی شده گفت: این کارخانه زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر را در این مرحله فراهم کرده و در فاز بعدی این کارخانه تولیدی، خط تولید گوشی‌های تلفن همراه با تکنولوژی روز دنیا راه‌اندازی می شود.

کد خبر: ۷۲٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha