۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه و تجارت مبتنی بر ارزهای ملی پیگیری شود
عضو هیات رئیسه اتاق ایران:

تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه و تجارت مبتنی بر ارزهای ملی پیگیری شود

کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در جریان سفر به دمشق و دیدار با مقامات ارشد وزارتخانه‌های دارایی، اقتصاد و تجارت داخلی سوریه، تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه، اجرای توافقنامه تجارت آزاد و تسریع کاهش و حذف تعرفه‌های گمرکی میان دو کشور را از الزامات توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، جمعی از فعالان اقتصادی و تجاری ایران به سرپرستی ‌کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه در جریان سفر به دمشق و دیدار و گفت‌وگو با مسئولان و فعالان اقتصادی سوریه، راهکارهای توسعه روابط تجاری ایران دو کشور را بررسی کردند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، در دیدار با مقامات ارشد وزارتخانه‌های دارایی، اقتصاد و تجارت داخلی سوریه گفت: تجارت سودمند و افزایش تبادلات اقتصادی ایران و سوریه از اهداف این سفر است.

کیوان کاشفی ادامه داد: در جهت افزایش مبادلات اقتصادی پیشنهاد می‌شود بانک مشترکی برای پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی تأسیس شود تا فعالان اقتصادی دو طرف با ارزهای محلی لیره و ریال تعامل داشته باشند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران افزود: کاهش تعرفه‌های گمرکی و تسهیل در فرآیندهای مبادلات تجاری، صنعتی و کشاورزی از مواردی است که باید مسائل و مشکلات مربوطه را حل کرد و به آن پرداخت.

کاشفی در ادامه به حذف تعرفه‌های گمرکی بین دو کشور اشاره و اظهار کرد: در راستای اجرای توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور، فعالان اقتصادی خواهان حذف این تعرفه‌ها هستند که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

در این دیدار، مسئولان بخش اقتصادی و تجاری سوریه علاقه‌مندی خود را برای افزایش سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قراردادند و راهکارهای توسعه روابط تجاری ایران و سوریه را بررسی کردند.

کد خبر: ۷۲٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha