۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
شرکت برق باختر یک هزار میلیارد تومان پروژه در استان همدان در دست اجرا دارد
استاندار همدان:

شرکت برق باختر یک هزار میلیارد تومان پروژه در استان همدان در دست اجرا دارد

همدان - استاندار همدان گفت: شرکت منطقه ای برق باختر در حال حاضر پروژه‌های خوب و تاثیرگذاری با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان در استان همدان در دست اجرا و احداث دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، آئین آغاز عملیات اجرایی و آماده‌سازی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰مگاواتی ملایر ظهر پنج شنبه با حضور استاندار همدان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ایران، فرماندار ویژه شهرستان، معاون وزیر نیرو و تعدادی از روسای استانی و شهرستانی ادارات برگزار شد. 

استاندار همدان در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی ملایر توسط بخش خصوصی و با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان گفت: پروژه‌ها و طرح‌هایی که طی سال‌های اخیر در استان همدان انجام شده، بی‌سابقه است.

سیدسعید شاهرخی عنوان کرد: شهرستان‌های دهگانه همدان به یک کارگاه تبدیل شده که در جای‌جای آن پروژه‌های مختلفی در دست احداث و یا اجرا هستند.  

وی با تاکید بر اینکه به زودی و پیرو پیگیری‌های صورت گرفته در قالب پویش الف‌_ب‌_ایران، آب‌رسانی به شهر ملایر انجام خواهد شد، افزود: باتوجه به اینکه استان همدان در حال توسعه است، با ساخت این نیروگاه دغدغه‌ جدی تامین برقِ صنایع مختلف حل خواهد شد.

سد کلان نیز به زودی به بهره‌برداری می رسد و مردم ملایر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

وی با اشاره به اینکه تامین برق مورد نیاز فعالیت‌های اقتصادی یکی از دغدغه‌های مهم ما بود که با احداث این نیروگاه بخش مهمی از نیاز به برق تامین می‌شود، عنوان کرد: سد کلان نیز به زودی به بهره‌برداری می رسد و مردم ملایر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

استاندار همدان عنوان کرد: با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی ملایر از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم برای ایجاد صنایع جدید اقدام کنند.

شاهرخی با بیان اینکه راه‌آهن همدان -ملایر نیز ردیف بودجه مستقل گرفته است، افزود: جهانی شدن مبلمان و منبت و انگور ملایر نشان از روند توسعه این شهرستان دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ساخت نیروگاه ۵۰۰مگاواتی برای شهرستان ملایر یک رویداد مهم است.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه عنوان کرد: حمایت‌های مدیر ارشد استان و پیگیری‌های ویژه مدیران استانی و شهرستانی برای انجام زیرساخت‌های نیروگاه ۵۰۰مگاواتی، قابل تحسین و تقدیر است.

وی افزود: اگر نیروگاه ۵۰۰مگاواتی شهرستان ملایر انجام و اجرا شود ملایر به یکی از پیشروهای توانمندی داخلی در کشور تبدیل خواهد شد.

در ادامه این مراسم آئین آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه ۶۰ مگاواتی فرو سیلیسیوم (بزرگ‌ترین کارخانه تولید فرو سیلیسیوم خاورمیانه) در شهرک صنعتی امام رضا(ع) شهرستان ‌ملایر برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم نیز با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، صنعت، کشاورزی، دامداری، فرآوری سنگ‌ها در استان همدان در حال انجام است.

سیدسعید شاهرخی با یادآوری اینکه پروژه‌ها و طرح‌هایی که طی سال‌های اخیر در سطح استان انجام شده، بی‌سابقه است، گفت:  استان همدان و شهرستان ملایر با نشاط در مسیر توسعه هستند.

در حوزه راه آهن با همت پیگیری‌های دولت و حمایت‌های نمایندگان در حال گرفتن ردیف بودجه مستقل هستیم

وی با تاکید بر اینکه استان همدان در زمینه توسعه راه‌های مواصلاتی، در بهترین شرایط قرار دارد و در حوزه راه آهن نیز با همت پیگیری‌های دولت و حمایت‌های نمایندگان، در حال گرفتن ردیف بودجه مستقل هستیم، افزود: در شرایط کنونی استان همدان در حال تبدیل شدن به قطب فرآوری سنگ‌های معدنی در کشور است.

استاندار همدان یکی از اتفاق‌های مهم و اقدامات توسعه‌ای در استان همدان را تبدیل کردن ملایر در سال گذشته به عنوان شهر جهانی مبل و منبت برشمرد و گفت: سال گذشته برگزاری جشنواره‌ مبل و منبت در شهرستان ملایر  ۶۰۰ میلیارد تومان تبادل مالی به همراه داشت.

شاهرخی با بیان اینکه اتفاق ویژه دیگر برای مردم شهرستان ملایر، ثبت انگور ملایر به عنوان پنجاه و دومین میراث ماندگار جهانی، توسط سازمان فائو بود، گفت: اقداماتی خوبی حوزه آب نیز در شهرستان ملایر انجام شده که یکی‌از آن‌ها آب‌گیری سد کلان است.

وی با یاداوری اینکه پیرو پیگیری‌های صورت گرفته در قالب پویش الف‌_ب‌_ایران، آب‌رسانی به شهر ملایر انجام خواهد شد ضمن اینکه ۱۲ میلیون متر مکعب آب ملایر از محل سد کلان آماده بهره‌برداری است، افزود: ساخت و ایجاد چهار واحد گاوداری ۶ هزار راسی که مقدمات ساخت آن‌ها در حال انجام است، در کشور بی‌سابقه است.

استاندار همدان یادآور شد: برق باختر در حال حاضر پروژه‌های خوب و تاثیرگذاری با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان در سطح استان همدان در دست اجرا و احداث دارد.

کد خبر: ۷۲٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha