۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
رشد ۲ برابری صادرات یزد نسبت به کشور
رئیس سازمان صمت یزد خبر داد:

رشد ۲ برابری صادرات یزد نسبت به کشور

یزد- رئیس سازمان صمت یزد گفت: دلایل متعددی از جمله تسریع در صدور مجوز، رکوددار در ثبت سفارش و رشد دو برابری صادرات یزد نسبت به کشور از مواردی است که این استان را به بهشت سرمایه‌گذاری ایران تبدیل کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت یزد، محمدرضا علمدار یزدی، با بیان اینکه یزد بهشت سرمایه گذاری ایران است، اظهار داشت: ابتدا بهبود فضای کسب و کار در دستورکار استان بوده و همواره تسریع در صدور مجوزها به عنوان یک اولویت مورد پیگیری قرار گرفته است.

رئیس سازمان صمت استان یزد صدور معافیت‌های گمرکی را نیز از جمله دلایل تبدیل یزد به بهشت سرمایه‌گذاری ایران اعلام کرد و گفت: از سال ۹۴ تاکنون، یزد رتبه اول صدور معافیت‌های گمرگی را را به خود اختصاص داده است.

علمداریزدی ادامه داد: هزار و ۱۹ طرح نیمه‌تمام صنعتی در استان یزد با سرمایه‌گذاری ۱۳هزار میلیارد تومان وجود دارد که این میزان طرح در دست احداث نیز یزد را به بهشت سرمایه‌گذاری ایران تبدیل کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد: اگر مانعی در فرآیند سرمایه‌گذاری، از طرح تا پروانه بهره‌برداری وجود داشته باشد، در کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه رفع موانع تولید و سایر کارگروه ها، رفع و مسیر سرمایه‌گذاری هموار می‌شود.

علمداریزدی اظهار کرد: یزد در ثبت سفارش‌ها که به طور عمده مربوط به مواد اولیه کارخانجات است، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و ثبت این رتبه نشان از شرایط خوب استان یزد برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی آمار صادرات و واردات استان یزد را دلیل پویایی اقتصاد صنعتی استان برشمرد و گفت: ۸۰۰ قلم کالا در استان یزد تولید می‌شود که ۴۰۷ مورد آن به ۹۰ کشور صادر می‌گردد و رشد صادرات استان یزد دو برابر رشد صادرات کشور است.

علمداریزدی نقش استاندار یزد، امام جمعه، صنعتگران، دادگستری و تشکل‌های بخش خصوصی را در این موفقیت‌ها اثرگذار دانست و بیان کرد: تشکل‌های بخش خصوصی که بازوی توانمند دولت هستند در رسیدن به اهداف اقتصادی و صنعتی استان بسیار حائز اهمیت هستند.

کد خبر: ۷۲٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha