۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
کشور را با بودجه سه دوازدهم نمی‌توان اداره کرد؛ انتظار عملکرد بهتر از ‬دولت
کارشناس اقتصادی:

کشور را با بودجه سه دوازدهم نمی‌توان اداره کرد؛ انتظار عملکرد بهتر از ‬دولت

سمنان- سید هاشمی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شرایط بودجه سه دوازدهمی نمی‌تواند به خوبی اقتصاد کشور را اداره کند، گفت: یکی از مشکلات این نوع بودجه بستن در فقدان تدبیر درست دولتمردان و عدم ایجاد یک فضای مطمئن در بازار است.

سید حسین سید هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه اداره کشور با بودجه سه دوازدهمی یک نوع عدم اطمینان را به فضای اقتصادی کشور تزریق می‌کند، تاکید کرد: این حس باعث می‌شود تا بگوییم کشور را نمی‌توان با بودجه سه دوازدهمی اداره کرد از سوی دیگر شاهد خواهیم بود که یک نوع سردرگمی در تأمین اعتبارات و فضای اقتصادی کشور بر کشور حاکم می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت با اشکالات زیادی روبرو شد، مجلس چاره‌ای جز این نداشت که کلیات بودجه را رد کند، تاکید کرد: درست است که دولت دو هفته برای اصلاح بودجه زمان دارد اما اگر در این مدت نتواند کاری صورت دهد، قطعاً با شرایط سه دوازدهمی به مشکل خواهیم خورد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نکته‌ای که دولتمردان باید به آن توجه داشته باشند این است که شرایط کشور مانند شرایط جنگی اقتصادی است، تاکید کرد: ما محکوم به این هستیم که یک بودجه درست و کارشناسی را داشته باشیم که به ما کمک کند تا از شرایط دشوار بیرون بیاییم نه اینکه مشکلاتمان بیشتر نیز شود.

سید هاشمی با بیان اینکه رد کلیات بودجه از سوی مجلس درست نبود اما چاره‌ای هم برای آن وجود نداشت چون بودجه شرایط تصویب را نداشت، تاکید کرد: سهم غیر واقعی نفت و درآمدهای نفتی علی رغم تحریم‌ها بزرگترین ایراد بودجه است گویا دولت فکر کرده که ما با تمام کشورها در ارتباط هستیم و راحت نفت می‌فروشیم!

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق کلیات بودجه را تصویب کرد اما در مجلس این موضوع محقق نشد و به همین دلیل خوش بین هستیم که مشکل بودجه در همین یکی دو هفته آتی حل و شرایط به صورت سه دوازدهم باقی نماند زیرا به کشور ضررهای هنگفتی وارد می‌سازد.

این کارشناس با بیان اینکه دولت باید در بودجه بهتر عمل می‌کرد، گفت: عملکرد بهتر دولت می‌توانست از این چالش دوری کند اما امروز اختلافات اساسی بین دولت و مجلس در بودجه ۱۴۰۰ شامل درآمدهای نفتی، عدم مشخص کردن منابع، قبوض رایگان آب و گاز برای کم مصرف‌ها و به خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد که باید حل شود.

کد خبر: ۷۲٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha