۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
بازسازی و بهسازی ۱۰۲ هزار مسکن روستایی در استان همدان
معاون بنیاد مسکن استان همدان در گفتگو با بازار مطرح کرد:

بازسازی و بهسازی ۱۰۲ هزار مسکن روستایی در استان همدان

همدان - خوش کردار؛ معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از بازسازی ۱۰۲ هزار مسکن روستایی در این استان خبر داد.  

محمد باقر خوش کردار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سرشماری نفوس و مسکن کشور که در سال ۱۳۹۵ انجام گرفت، مشخص شد در استان همدان، تعداد ۱۶۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی  وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون از این تعداد، بالغ بر ۱۱۰ هزار مسکن روستایی بهسازی و ۶۶ درصد از روستاییان واجد شرایط از تسهیلات طرح ویژه ساخت  مسکن  روستایی بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی در هر سال ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستاهای کشور با بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت بهسازی و نوسازی می شود که بر اساس همین هدف گذاری، ساخت ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سال به استان همدان واگذار شده است.  

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با یادآوری اینکه ساخت واحدهای مسکونی در روستاها با مشارکت خود مردم انجام می پذیرد، عنوان کرد: بر همین اساس طراحی نقش و انتخاب ناظر در دفاتر شهرستان های مربوطه انجام می گیرد.  

خوش کردار در ادامه اضافه کرد: در دفاتر طراحی نقشه شهرستان ها با توجه به نیاز، یک نفر معمار و یک نفر ناظر با در نظر گرفتن قالب و شکل های لازم، از لحاظ چیدمان فضاها و معماری، تعداد اتاق ها و زیربنای ساختمان، به مشاوره و راهنمایی می پردازند و در نهایت نقشه برای کنترل به بنیاد مسکن ارجاع داده شده و از آنجا جهت صدور پروانه ساختمانی به دهیاری ها معرفی می شوند.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از پرداخت ۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن ویژه روستایی سخن گفت و عنوان کرد: به روستاییانی که به صورت دائمی در روستاها سکونت دارند و از افراد کم برخوردار محسوب می شوند، علاوه بر وام ۵۰ میلیون تومانی از حساب ۱۰۰ امام تا سقف هشت میلیون تومان وام بلاعوض تعلق می گیرد.  

کد خبر: ۷۲٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha