۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
۳۳۶ واحد تولیدی در کشور ورشکسته هستند
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور:

۳۳۶ واحد تولیدی در کشور ورشکسته هستند

دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: در ۲۵ استان ۳۳۶ واحد تولیدی در کشور مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت یا ورشکسته هستند.

به گزارش بازار، دین پرست در نشست خبری به موضوع واحدهای تولیدی دارای پرونده قضایی، ورشکسته یا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت اشاره کرد و گفت: در پی سه مکاتبه مهم وزیر کشور با ریاست قوه قضاییه در خصوص حمایت از واحدهای تولید و حل و فصل مشکلات آن‌ها در نهایت رییس قوه قضاییه با تشکیل کمیته ای مرکب از قوه قضاییه و دستگاه های اجرایی موافقت کرد.

در یکی از گزارش‌های این کمیته آمده است در ۲۵ استان ۳۳۶ واحد تولیدی در کشور مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و یا ورشکسته هستند. از این تعداد ۲۲ واحد تولیدی غیر فعال و ۱۰۷ واحد تولیدی فعال هستند. میزان اشتغال این واحدها قبل از بروز مشکلات حقوقی و قضایی ۱۶ هزار ۵۸۲ نفر بوده که اکنون به ۵۴۰۹ نفر کاهش یافته است.

وی در خصوص راه اندازی مرکز شبانه روزی فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری در استانها نیز گفت: در اجرای تکالیف و وظایف ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید و آیین نامه اجرایی و تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت موثر از تولید کنندگان، این مراکز در همه استان‌ها ایجاد شد و شیوه اجرای فعالیت مراکز نیز اخیرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

دین پرست درباره آخرین وضعیت سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: یکی از پرچالش ترین فعالیتهای دستگاه های اجرایی با محوریت و تلاش جدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در هماهنگی کامل با دستگاه قضایی موضوع ساماندهی و اجرای سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. این موضوع طی سال های اخیر بارها توسط مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و معاون اول وی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: وزیر کشور پیش از انتصاب به عنوان نماینده رئیس جمهوری در ستاد و متعاقب انتصابشان پیگیری‌های مستمری انجام داد و جلسات متعددی را در این خصوص برگزار کرد که آخرین گزارش اجرای سامانه ها نیز براساس گزارش ستاد مرکزی و با تشریح دقیق اقدامات دستگاه ها و ذکر نام دستگاه های تعلل کننده برای برخورد اداری و قضایی متناسب به رئیس جمهوری ارسال شده است.

دین پرست گفت : در این گزارش میزان تکالیف انجام شده ۶۷ درصد، میزان تکالیف ناقص انجام شده ۲۰ درصد بوده و ۵ درصد از تکالیف نیز انجام نشده است. ۸ درصد از تکالیف نیز در صورت همکاری کامل بین دستگاهی محقق خواهد شد. به این ترتیب میزان پیشرفت کار سامانه ها از ۴۶ درصد در پایان سال گذشته به ۶۷ درصد در ابتدای دی ماه سال جاری افزایش پیدا کرده است.

بیش از ۹۰ درصد مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی شده است
دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت : بیش از ۹۰ درصد مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی شده است.

بابک دین پرست در یک نشست خبری در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به تشکیل ۵۵ جلسه اصلی ستاد ملی به ریاست رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: ۴۱ جلسه قبل از تشکیل قرارگاه عملیاتی و ۱۴ جلسه بعد از تشکیل قرارگاه عملیاتی برگزار شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که مهمترین وظیفه قرارگاه عملیاتی پیگیری اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا بود، دو اقدام مهم در دستور کار قرارگاه قرار گرفت که از این میان نخست بررسی دقیق مصوبات ۴۱ جلسه ستاد بود که ۳۸۸ مصوبه ابلاغی ستاد ملی از ۳۸ دستگاه اجرایی، نهاد و سازمان پیگیری و جمع بندی آن به رئیس جمهور ارسال شده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت : بنا به پیشنهاد فرمانده قرارگاه عملیاتی و تصویب رئیس جمهور، راستی آزمایی محتویات گزارش های دستگاه ها برای ثبت و ضبط در سوابق به دبیرخانه ستاد ملی ارجاع شده است.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای مصوبات نیز افزود : ۷۶ مصوبه ابلاغ شده و ۶۳ مصوبه نیز به طور کاملا اجرایی شده و گزارش آن نیز به استحضار رئیس جمهور رسیده است.

دین پرست ادامه داد: مصوبات چهار جلسه ۵۲ تا ۵۵ با ۱۳ مصوبه باقیمانده است که پیگیری اجرای این مصوبات نیز در دستورکار قرار دارد. قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تا کنون هشت جلسه برقرار کرده که تعداد مصوبات این جلسات ۱۸۲ مصوبه بود و تا کنون ۱۷۰ مورد یعنی بیش از ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی افزود: البته علاوه بر جلسات اصلی قرارگاه، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی جلسات بسیاری به صورت هفتگی با مسئولان دستگاه های ذیربط، روسای کمیته های زیر مجموعه ستاد ملی، استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی، فرمانداران، بخشداران برگزار کرده است. از سوی دیگر جلسات منظم هفتگی به ریاست وزیر کشور با حضور معاونان دو وزارتخانه بهداشت و کشور برگزار می شود.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر اجرای محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی در کشور گفت: آمارهای نظارت بر اجرای محدودیت ها به صورت مرتب منتشر می شود و در این مدت پلمب و جریمه واحدهای صنفی بسیار زیاد بوده است.

وی تاکید کرد: بی تردید وقتی قانونی وضع و موارد تنبیهی نیز برای آن مشخص می شود دو موضوع اثربخشی و بازدارندگی برای آنها مورد توجه قرار می گیرد. در مواجهه با این پدیده پیچیده که به صورت مرتب با معیشت مردم در ارتباط بود رفتارهای سخت گیرانه باید با در نظر گرفتن همه موارد انجام می شد تا مشکلات بیشتری به وجود نیاید.

وی ادامه داد: همراهی اصناف بسیار خوب و کامل بوده است و می توان گفت بیش از ۸۵ درصد همراهی اصناف را شاهد بوده ایم اما بازدارندگی این قوانین در حال بررسی است.

دین پرست درباره موضوع واکسن تولید داخل و واردات واکسن نیز گفت: همه تلاش ها معطوف به تامین واکسن است که این کار درط دستگاه های متولی به ویژه وزارت بهداشت در حال انجام است. گروه های هدف تعیین شده و کشورهای هدف برای واردات واکسن نیز مشخص شده، رایزنی ها در حال انجام است و امیدواریم روزهای آتی شاهد ورود اولین محموله واکسن به کشور باشیم.

کد خبر: ۷۲٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha