۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
رونمایی از سامانه جدید «شمس» در بانک صادرات

رونمایی از سامانه جدید «شمس» در بانک صادرات

صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: تمام مراحل بانکی اعم از افتتاح حساب، درخواست دسته چک و تسهیلات بدون نیاز به حضور مشتری انجام می‌شود.

به گزارش بازار، حجت الله صیدی در آیین رونمایی از سامانه شمس بانک صادرات با اشاره به اینکه تا پایان سال همه مراحل احراز هویت مشتریان هم از طریق این سامانه اجرایی خواهد شد، افزود: با بهره‌برداری از نسخه ارتقا یافته سامانه شمس، به زودی همه خدمات بانکی این بانک بصورت برخط ارائه خواهد شد.

صیدی گفت: سامانه شعبه مجازی سپهر یا شمس از شهریور، همزمان با سالروز تاسیس این بانک رونمایی شد و نسخه ارتقا یافته آن شامل افتتاح حساب، درخواست تسهیلات و سایر خدماتی که نیاز به حضور مشتریان بانک در شعبه ندارد به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده از خدمات الکترونیکی برخط بجای حضور فیزیکی مشتریان در شعبه افزود: این سامانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاربردهای مفیدی خواهد داشت.

صیدی در خصوص نحوه احراز هویت مشتریان قدیم و جدید بانک صادرات ایران نیز گفت: نیازی به احراز هویت مشتریان فعلی بانک صادرات ایران از زمان راه اندازی سامانه شمس در شهریور سال جاری نبوده،، اما برای مشتریان جدید، احراز هویت با یکبار مراجعه به شعبه انجام می‌شود.

صیدی افزود: امیدواریم با احراز هویت برخط، این خدمت هم بصورت غیرحضوری برگزار شود، ضمن اینکه درحال حاضر بدون احراز هویت، تمام خدمات مشتریان و حتی واریز وجه نیز قابل انجام است،، اما برای برداشت وجه لازم است مشتری به شعبه مراجعه کرده و امضای مشتریان جدید ثبت شود.

وی گفت: با عملیاتی شدن احراز هویت الکترونیکی که تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد، مراجعه به شعبه با استفاده از سامانه شمس به طور کلی حذف خواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین در خصوص تسهیلات کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا افزود: تا هفته گذشته بیش از ۹۰ درصد درخواست‌های این بخش در نظام بانکی پاسخ داده شده،، اما بخشی حدود ۱۰ درصد به‌دلایل مختلفی از جمله ضامن، هنوز موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند، ضمن اینکه بانک‌ها نمی‌توانند به طور سلیقه‌ای دو ضامن برای این تسهیلات درخواست کنند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: این رویه در بخش تسهیلات ودیعه مسکن و وام‌های قرض الحسنه مانند وام ازدواج نیز با سرعت بیشتری اعمال خواهد شد.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات در بخش طرح‌های ویژه سال جهش تولید که به تمام زنجیره تولید اعتبار می‌دهد نیز، سامانه اوراق گام راه اندازی شده و در بانک صادرات ایران نیز، طرح طراوت عملیاتی شده که تامین مالی مصرف کننده نهایی از فروشگاه تا تأمین مواد اولیه را انجام می‌دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: این فرآیند موجب شده تا در نظام بانکی تاکنون ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تولید صنعتی و کشاورزی کشور تخصیص یابد.

کد خبر: ۷۲٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • RO ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 1
      عالی
    • حسین محمدخانی IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      0 0
      خوب است