۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
ایجاد ۱۷ ظرفیت قانونی برای استفاده عشایر از بودجه کشور
رئیس سازمان امور عشایری خبر داد

ایجاد ۱۷ ظرفیت قانونی برای استفاده عشایر از بودجه کشور

ایلام- رئیس سازمان امور عشایری از ایجاد ۱۷ ظرفیت قانونی برای استفاده عشایر از بودجه کشور خبر داد و گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه با ایجاد این ظرفیت ها به عشایر اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، شاهپور علائی مقدم صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام در محل استانداری ایلام اظهار کرد: یکی از مشکلات گذشته در کشور برای خدمات رسانی به عشایر وجود داشت، نبود ظرفیت های قانونی برای استفاده از بودجه برای بهره وری عشایر بوده است.

وی افزود: هم اکنون برای برنامه ششم توسعه ۱۷ ظرفیت قانونی ایجاد شده که ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده عشایر از بودجه فراهم کرده است.

رئیس سازمان امور عشایری کشور تصریح کرد: با ایجاد این ظرفیت های قانونی سالانه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای امور عشایر کشور اختصاص داده می‌شود.

علائی مقدم با اشاره به اینکه عشایر ۲۸ درصد دام سبک و ۴ درصد دام سنگین کشور را در اختیار دارند، گفت: عشایر کشور سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته در استان ایلام  ۱۶ میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه عشایری اجرایی شده و امسال نیز با ۹ میلیارد تومان در حوزه عشایری استان هزینه شده است.

رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به اینکه ایلام از استان‌های موفق کشور در زمینه اجرای طرح های عشایری بوده است، گفت: امروز ایلام از استان‌های موفق و جزو سه استان برتر کشور در حوزه عشایری باشد.

کد خبر: ۷۱٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha