۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
لایحه بودجه باید به کمیسیون تلفیق بازگردد و در آنجا اصلاح شود
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور:

لایحه بودجه باید به کمیسیون تلفیق بازگردد و در آنجا اصلاح شود

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مخالفت مجلس با کلیات بودجه، رای به پیشنهادات کمیسیون تلفیق بود؛ این لایحه باید به کمیسیون تلفیق برگردد و در آنجا اصلاح شود.

به گزارش بازار، واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بررسی لایحه بودجه امسال از سال گذشته بسیار متفاوت بود به این دلیل که همان روزی که لایحه را تقدیم مجلس کردیم یک کار تبلیغاتی گسترده برای بودجه شروع شد.

واعظی افزود: گزارشی چند روز پیش دفتر ما تهیه کرد که تعداد توئیت ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایی که برای این بودجه منتشر شد، قابل مقایسه با بودجه‌های هیچ سالی در کشور نبود.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: بودجه یک کار کارشناسی است و باید متخصصان بنشینند و بررسی کنند؛ احتیاج ندارد قبل از اینکه تصمیم گیری شود تا این حد تهمت بزنند و بگویند این بودجه برای فرروپاشی در کشور بوده؛ این حرف‌های بسیار نامناسبی است که هرکسی از زاویه دید سیاسی خود به بودجه نگاه کند.

وی تصریح کرد: بارها اعلام کردیم که موضوع بودجه با توجه به اینکه با زندگی مردم و با زندگی تجار و تولیدکنندگان سرکار دارد و تا وقتی تصمیم نهایی نشده تا این حد کار روانی و تبلیغاتی بر روی آن انجام نشود.

 واعظی در ادامه گفت: نمونه آن در ارتباط با کالای اساسی بود که دولت نظرش بر این است که اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان را ادامه دهد تا زمانی که فضای بین المللی بهتر و آن زمان آرام آرام این ارز برداشته شود تا شوک قیمتی وارد نشود.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تصمیمی که در کمیسیون تلفیق گرفته شد و بر روی آن هم بسیار مانور دادند، این است که ارز دولتی را از روی همه کالاها برمی دارند و طبیعی است که این حجم عظیم از خریدهایی که انجام شده و اکنون در انبارهای بخش خصوصی و در فروشگاه هاست با حذف ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی گران‌تر و یا احتکارهایی در انبارها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: به تذکرها توجه نشد، تا اینکه دیروز کلا بودجه رد شد و برای آنچه که دیروز اتفاق افتاد باید از مجلس تشکر کنیم؛ چرا که کمیسیون تلفیق شاکله بودجه را به هم زده بود و برخلاف ادعاهای که می‌کرد که نباید بودجه رانتی شود خودشان واردات ماشین لوکس را از مناطق آزاد، آزاد کردند و این خود یک رانت است.

 واعظی افزود: اینکه مالیات و عوارض ببندیم که اصلا قابل وصول نباشد و برای فراوری و فروش نفت رقمی ببندیم که وزیر نفت بگوید اماکن ندارد، برای ما قابل قبول نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: مجلس از روز اول اعلام کرد این بودجه خیلی نسبت به سال گذشته بالا بسته شده و از طرف دیگری هزینه‌هایی ایجاد کرد که حتما باید دولت پرداخت کند، که خوشبختانه دیروز مجلس با کلیات آن مخالفت کرد، البته فکر می‌کنم آن چیزی که مجلس رای داد، رای به پیشنهادات کمیسیون تلفیق بود و باید این لایحه به کمیسیون تلفیق برگردد و در آنجا اصلاح شود.

کد خبر: ۷۱٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha