۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
برق‌رسانی به ۲ هزار و ۹۶۱ روستا از ابتدای دولت تاکنون
وزارت نیرو اعلام کرد

برق‌رسانی به ۲ هزار و ۹۶۱ روستا از ابتدای دولت تاکنون

وزارت نیرو اعلام کرد: دو هزار و ۹۶۱ روستای کشور از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون برق‌رسانی و از این نعمت بهره‌مند شده است.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، بخش برق کشور به‌عنوان صنعتی زیربنایی در چهار دهه اخیر توانسته با توسعه طرح‌ها و اقدامات خود در زمینه‌های مختلف نقش مهمی را در افزایش سطح رضایتمندی مردم و همچنین توسعه و آبادانی کشور ایفا کند که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، وزارت نیرو از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون توانسته تعداد ۸۰۹ روستا را برق‌رسانی کند.

بر این اساس، عملکرد مقایسه‌ای نشان می‌دهد تا ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، چهار هزار و ۳۶۷ روستا در کشور از نعمت برق بهره‌مند بودند که این رقم تا ابتدای دولت یازدهم به ۵۴ هزار و ۶۴۱ روستا رسیده و بعد از دولت یازدهم با اضافه شدن دو هزار و ۱۵۲ روستای دیگر در آغاز دولت دوازدهم ۵۶ هزار و ۷۹۳ روستا برق‌دار شد.

این گزارش می‌افزاید، از شروع دولت دوازدهم تا نیمه ۱۴۰۰ نیز با بهره‌مند شدن یک هزار و ۲۷۰ روستای دیگر قرار است تعداد روستاهای دارای برق به رقم ۵۸ هزار و ۶۳ روستا برسد. در مجموع دولت تدبیر و امید از سال آغاز فعالیت خود تا نیمه ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۴۲۲ روستا را برق‌دار خواهد کرد.

این گزارش حاکی است، به‌طور متوسط در طول فعالیت دولت تدبیر و امید هر ماه ۳۵ روستا برق‌رسانی شده که به دلیل اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در ادامه روستاهای بالای ۱۰ خانوار، بعد مسافت و سخت‌گذری روستاهای باقی‌مانده، برق‌رسانی به‌طور طبیعی روند کاهشی دارد.

خاطرنشان می‌سازد، در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردار هستند که این آمار در سال ۲۰۱۸ در جهان به ترتیب معادل ۹۶ درصد و ۷۹ درصد است.

کد خبر: ۷۱٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha