۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
بهره برداری از ۴۰ هزار طرح اشتغال بانوان در مناطق محروم
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد

بهره برداری از ۴۰ هزار طرح اشتغال بانوان در مناطق محروم

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ۴۰ هزار طرح اشتغال بانوان در مناطق محروم به بهره برداری رسیده که برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

به گزارش بازار، محمدرضا مخبر در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۴۰ هزار طرح اشتغال بانوان در مناطق محروم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین کارهایی که در ستاد انجام می‌شود بحث اشتغال است، افزود: این کار در مقیاس‌های خرد، کوچک، بزرگ و متوسط اتفاق می‌افتد و روزانه حدود ۱۱۰۰ تا ۱۱۵۰ شغل در کشور در حال اجرا داریم که حدود ۳۰۰ مورد آن طرح کوچک و خرد خانگی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه تقریبا ۱۲۰ طرح اشتغال برای بانوان در سال جاری ایجاد شده است، گفت: اتفاق خوبی که افتاده این است که ۴۰ درصد از طرح‌های خرد و خانگی ستاد اجرایی مربوط به زنان است و این یک اتفاق بسیار خوب است.

وی افزود: حدود ۵۳۰۰ طرح فقط مربوط به خانواده‌های خودسرپرست و نهضتی برای اشتغال زنان به ویژه در روستاها و مناطق محروم است.

مخبر با بیان اینکه طرح‌های تولیدی به صورت زنجیره وار ادامه می‌یابد، گفت: وقتی شغل و طرحی اجرا می‌شود از تولید تا فروش نهایی کار را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: فروش محصول نهایی بسیار مهم است و هرمحصولی که در بنگاه‌ها تولید می‌شود، از فروش تا برگشت سرمایه را رصد می‌کنیم تا زمانی که بنگاه‌ها بتوانند روی پای خود بایستند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: گاهی بنگاه‌ها به سرمایه در گردش نیاز دارند که ما ورود می‌کنیم، به ویژه در کارگاه‌های متوسط و تسهیل محور تا جایی که بتوانیم حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امسال روی آسیب دیدگان ناشی از کرونا متمرکز شدیم و بخش زیادی از طرح‌های در حال اجرا مربوط به خانواده‌هایی است که از کرونا آسیب دیده‌اند، بطوریکه کمک می‌کنیم تا به کسب و کارشان برگردند یا کسب و کار جدیدی پیدا کنند.

مخبر افزود: شبکه تسهیل‌گری ما از ۵۰۰ تسهیل‌گر تشکیل شده که ۲۰۰ نفر از آن‌ها زنان هستند و با عزیمت به روستاهای دورافتاده از خانم‌های جوان و مشاغل خردی که ایجاد کرده‌اند بازدید و پشتیبانی می‌کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره اینکه آیا مشاغل ایجاد شده تضمین می‌شود گفت: هر مجموعه طرح در روستاها یک مجری از بخش خصوصی دارد که تضمین کرده محصول به فروش برسد و سرمایه به طراح برگردد.
 

کد خبر: ۷۱٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha