۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
رونمایی از نسل جدید جلیقه ضدگلوله در همدان/ شرکت‌های دانش بنیان به تولید رسیدند
همزمان با ایام دهه فجر عملیاتی شد؛

رونمایی از نسل جدید جلیقه ضدگلوله در همدان/ شرکت‌های دانش بنیان به تولید رسیدند

همدان- همزمان با ایام دهه فجر تعدادی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان همدان در قالب نسل جدید جلیقه ضدگلوله کلاس IIIA، تولید دستگاه گاز اُزن و تولید بذر یک گیاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با ایام دهه فجر پیش از ظهر سه شنبه از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان همدان در قالب نسل جدید جلیقه ضدگلوله کلاس IIIA، تولید دستگاه گاز اُزن و تولید بذر یک گیاه رونمایی شد.

در این آیین مدیرعامل شرکت دانش بنیان میرانکو پارس به عنوان طراح و سازنده جلیقه ضدگلوله کِلاس IIIA مطرح کرد: این روند با عنصر رنج و تلاش و تحقق شعار «ما می توانیم» پیش برده شد.

میلاد بداغی آراسته با بیان اینکه جلیقه ضدگلوله یک محصول استراتژیک برای نیروی ناجا محسوب می شود، مطرح کرد: بسیاری از محیط بانان کشور به سبب نداشتن جلیقه ضدگلوله یا استاندارد نبودن آن دچار مشکلاتی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۶ نفر به سبب همین موضوع به شهادت رسیده اند، بیان کرد: از شاخصه های اصلی جلیقه ضدگلوله می توان به وزن، قیمت و سطح پوشش آن اشاره کرد.

جلیقه ضدگلوله ایرانی تولیدی ما در مجموع ۴۵ درصد وزن کمتری دارد، ۶۰ درصد قیمت کمتری دارد اما سطح پوشش آن ۵۳ درصد بیشتر از پنج برند مشهور جلیقه ضدگلوله دنیا است

مدیرعامل شرکت دانش بنیان میرانکو پارس با بیان اینکه در مقایسه جلیقه ضدگلوله تولیدی ما با پنج برند جلیقه ضدگلوله در جهان می بینیم که بین این موارد چه تفاوت های شایان توجهی وجود دارد، تشریح کرد: جلیقه ضدگلوله ایرانی تولیدی ما در مجموع ۴۵ درصد وزن کمتری دارد، ۶۰ درصد قیمت کمتری دارد اما سطح پوشش آن ۵۳ درصد بیشتر از پنج برند مشهور جلیقه ضدگلوله دنیا است.

بداغی آراسته در این راستا ادامه داد: از نظر وزن با بررسی های به عمل آمده می بینیم که جلیقه ضدگلوله تولید داخلی وزنی در حدود چهار هزار و ۲۵۰ گرم و کمتر از برند خارجی آن دارد، از سویی جلیقه های ضدگلوله وارداتی به سبب تحریم ها و ورود واسطه ها به این موضوع قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان دارند اما قیمت محصول داخلی آن کمتر از ۱۳ میلیون تومان است که این امر موجب قطع وابستگی ها به دیگر کشورها می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان میرانکو پارس در پایان صحبت های خود با تاکید بر اینکه سطح پوشش جلیقه های ضدگلوله خارجی کمتر از ۰.۳ مترمربع است، اظهار کرد: نمونه تولیدی داخلی این محصول ۵۰ درصد سطح پوشش بیشتری دارد در عین حال که همان وزن را داراست به نوعی که تقریباً تمامی نیم تنه بالا را پوشش می دهد.

محصولی که ۳ هزار برابر سریعتر و ۴۷ برابر قوی تر از الکل و کلر ضدعفونی می کند
شرکت میلاد مخترعان قرن ۲۲ یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان در استان همدان است.

علی حیدری مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه این شرکت سازنده دستگاه تولید گاز اُزُن است، عنوان کرد: از مزایای دستگاه گاز ازن می توان به تصفیه هوا، نابودکننده باکتری و ویروس های موجود در سطوح و هوای محیط، ضدعفونی محیط کار و اتاق ها بدون نیاز به ماده مصرفی، ضدعفونی میوه، مواد خوراکی و لباس ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پس از استفاده از این محصول هیچ اثری از آن روی سطح وجود ندارد، ادامه داد: پس از ضدعفونی کردن، استریل کردن و بوزدایی محیط آن را تبدیل به اکسیژن می کند و هیچ عارضه و حساسیت پوستی را برخلاف کلر و باقی شوینده ها در پی ندارد.

حیدری با بیان اینکه چهار دستگاه استریل توسط این شرکت ساخته شده است، عنوان کرد: یک دستگاه استریل مختص مکان های عمومی است، یک دستگاه استریل آب و موادخوراکی است که قابل استفاده در منازل است، دستگاه دیگر ضدعفونی کننده خودکار هوا است که به مدت یک ساعت و به صورت خودکار روشن و مکان را استریل می کند و دستگاه چهارم، دستگاه استریل ماسک است که می تواند برای پرستاران و کادردرمان ایمنی بیشتری را به ارمغان آورد.

قیمت محصول مشابه خارجی آن بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان است و قیمت محصول تولیدی توسط شرکت دانش بنیان شرکت میلاد مخترعان قرن ۲۲ برابر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است

وی با بیان اینکه این محصول سه هزار برابر سریعتر و ۴۷ برابر قوی تر از الکل و کلر سطوح و هوا را ضدعفونی می کند، اظهار کرد: قیمت محصول مشابه خارجی آن بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان است و قیمت محصول تولیدی توسط شرکت دانش بنیان شرکت میلاد مخترعان قرن ۲۲ برابر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

محصول دیگر، تولید بذر یک گیاه توسط شرکت دانش بنیان جوانه سبز در استان همدان بود.

این شرکت که در زمینه های مختلف فعالیت دارد، این بار در زمینه تولید یک گیاه که می تواند مانع از فرسایش خاک شود، فعالیت خود را ادامه داده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان جوانه سبز در خصوص این محصول بیان کرد: این گیاه می تواند در کنار حفظ رطوبت خاک، از فرسایش خاک نیز جلوگیری کند.

حمید سلیمی با بیان اینکه از این گیاه در بحث گیاه پزشکی و درمان سرطان پوست نیز استفاده می شود، عنوان کرد: می توانیم با اصلاح ژنتیکی بذر این گیاه، آن را در حوزه خوراک دام وارد کنیم تا با این حرکت، کمکی باشیم برای دامداری های استان همدان و کشور چراکه هم اکنون بارها می شنویم که مشکلاتی برای تامین نهاده های دامی وجود دارد از سویی، این گیاه مصرف آب ندارد و کشت آن سخت نیست.

کد خبر: ۷۱٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha