۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
 قانون جدید صدور چک مراجعات قضایی را کاهش می‌دهد
سخنگوی اجرای قانون جدید صدور چک:

قانون جدید صدور چک مراجعات قضایی را کاهش می‌دهد

نادعلی زاده، سخنگوی اجرای قانون جدید صدور چک گفت: اصلاحیه اخیر این قانون تلاش می‌کند ضمن اعتبار بخشی بیشتر به چک، دعوا بین صادرکننده و ذینفع چک نیز خاتمه پیدا کند.

به گزارش بازار، آمنه نادعلی زاده سخنگوی اجرای قانون جدید صدور چک گفت: قانون جدید صدور چک تا حدودی سختگیرانه است اما با شرایطی که ایجاد شده وجود چنین قانونی لازم و ضروری بود.

وی افزود: قانون قبلی صدور چک از نظر اقتصادی و قضایی چالش‌هایی را ایجاد کرده بود؛ این قانون از نظر اقتصادی نتوانسته بود اعتبار لازم را به چک دهد و از طرف دیگر رویه‌های قضایی نیز برای رفع اختلافات بسیار زمان بر و دشوار بود.

سخنگوی اجرای قانون جدید صدور چک یادآور شد: اصلاحیه اخیر این قانون تلاش می‌کند ضمن اعتبار بخشی بیشتر به چک، دعوا بین صادرکننده و ذینفع چک نیز خاتمه پیدا کند تا کار به مراحع قضایی نرسد.

نادعلی زاده با اشاره به اینکه این قانون باید از آذرماه اجرایی می‌شد گفت: به دلیل مسئله فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر مردم با این قانون، اجرا را به تعویق انداختیم تا قانون به تدریج اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ماده ۲۱ این قانون در رابطه با سامانه «صیاد» است، گفت: برای اولین بار است که یک قانون به یک سامانه وجاهت می‌دهد. صادرکننده چک برای ثبت چک خود علاوه بر درج اطلاعات مورد نیاز روی فیزیک چک باید آن‌ها را به سامانه صیاد نیز منتقل کند.

سخنگوی اجرای قانون جدید صدور چک اضافه کرد: صادرکنندگان و ذینفعان چک برای دسترسی به سامانه صیاد و استعلام می‌توانند از درگاه‌های بانکی و اینترنت بانک استفاده کند اما برای اینکه مردم دسترسی راحت تری داشته باشند اپلیکیشن‌های موبایلی پرداخت هم راه اندازی شده است.

کد خبر: ۷۱٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha