۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
سقوط اقتصاد فرانسه با چتر کرونا

سقوط اقتصاد فرانسه با چتر کرونا

رشد منفی اقتصادی فرانسه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی یک ممیز سه دهم درصد اعلام شد.

به گزارش بازار، با احتساب این میزان رشد منفی؛ تولید ناخالص داخلی این کشور یک سقوط آزاد ۸ و سه دهم درصدی را در سال گذشته میلادی به ثبت رسانده است.

همه گیری کرونا و ادامه وخیم آن، باعث شده تا دولت فرانسه برای مهار این ویروس نوظهور، فعالیت‌های اقتصادی را محدود و در اغلب موارد متوقف کند. برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه می‌گوید: آمار و ارقام رکود اقتصادی فرانسه آنچنان حاد شده که در ۱۰‌ها سال اخیر بی سابقه بوده؛ خیلی عظیم بیکاری ناشی از ورشکستگی شرکت‌ها وضعیت بسیار سختی را برای دولت بوجود آورده است. در مقابل چنین وضعیتی استثنایی باید تصمیمات استثنایی اتخاذ شود.

این شرایط؛ میزان مصرف خانوارها را با کاهش بیش از ۷ درصدی روبرو کرده است. کاهش چشمگیر سرمایه گذاری خارجی، افزایش کسری‌ها در تجارت خارجی با ۶۸ میلیارد یورو و کسری ۳۰۰ میلیارد یورویی بودجه از ابعاد بسیار مهم رکورد اقتصادی فرانسه عنوان شده است. افزایش شدید هزینه‌های مربوط به بحران کرونا، بدهی عمومی دولت فرانسه را تاریخی ساخته واز رقم ۲ هزار و ۶۱۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ احتمالا به ۲ هزار و ۷۹۸ میلیارد یورو تا پایان سال جاری میلادی خواهد رساند.

طبق اعلام موسسه ملی آمار و رویدادهای اقتصادی فرانسه؛ اقتصاد این کشور با رکودی مواجه شده که از جنگ جهانی دوم تاکنون بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۷۱٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha