۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کشت چغندرقند در آذربایجان‌ غربی به نصف کاهش یافت
پرداخت۸۸ درصد مطالبات چغندرکاران

کشت چغندرقند در آذربایجان‌ غربی به نصف کاهش یافت

ارومیه- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال مجموع خرید چغندرقند ۵۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است گفت: کل پرداختی نیز تا پایان آذر ماه، ۴۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که درصد پرداختی حدود ۸۸ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش بازار، علی عیدی با اشاره به سطح کاشت اولیه محصول چغندرقند در سال زراعی ۹۷-۹۸ اظهار کرد: امسال سطح کاشت، ۲۹ هزار و ۳۹۳ هکتار و سطح سبزی ۲۸ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: امسال سطح برداشت چغندرقند تا پایان آذر ماه، ۲۸ هزار و ۳۰۰ هکتار و میزان چغندر تولیدی از سطح برداشتی ۳۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تن بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۰ هزار ۴۸۶ تن چغندرقند به کارخانه‌ها تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید چغندرقند امسال نصف سال گذشته بود افزود: امسال سطح زیرکشت و عملکرد، به خاطر شرایطی مانند بارندگی‌های ابتدای فصل کاشت، کاهش یافته و اجازه کشت را نداد و بنابراین مشکلاتی به وجود آمد.

عیدی با اشاره به اینکه امسال مجموع خرید چغندرقند ۵۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است گفت: کل پرداختی نیز تا پایان آذر ماه، ۴۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که درصد پرداختی حدود ۸۸ درصدی را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: مقرر شده تا ۱۵ تا ۲۰ روز پس از تحویل نهایی، بهای درصد باقی مانده نیز پرداخت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال کشت نشایی چغندرقند آغاز شده است افزود: این میزان در استان  ۱۰۵ هکتار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به قیمت خرید تضمینی چغندرقند در سال جاری تصریح کرد: قیمت خرید آن در هر کیلو ۴۳۵ هزار تومان با احتساب کرایه حمل و نقل بوده است.

کد خبر: ۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha