۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
تفاهم‌نامه احداث ۲۲۶ هزار مسکن برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی به امضا رسید
با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

تفاهم‌نامه احداث ۲۲۶ هزار مسکن برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی به امضا رسید

با حضور وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه چهارجانبه احداث ۲۲۶ هزار واحد مسکونی برای رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه همکاری احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون‌شهری امروز ۱۴ بهمن با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در حوزه‌های مسکن، شهرهای‌جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تعدادی از نمایندگان صنف رانندگان در ساختمان دادمان به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه چهارجانبه مقرر است تا ۲۲۶هزار واحد مسکونی طی ۳ سال برای رانندگان احداث شود. از جمله اهداف این تفاهم‌نامه کمک به رفع بخشی از مشکل دسترسی به مسکن رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری است که بین معاونت مسکن و ساختمان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید با صنف رانندگان به امضا رسید.

این تفاهم‌نام در ۷ ماده و چهار تبصره به امضای معاونان وزیر راه و شهرسازی؛ محمودزاده، طاهرخانی، مهرآبادی و حسن‌نیا و همچنین نمایندگانی از صنف رانندگان رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه همکاری در احداث واحدهای مسکونی در شهرهای هدف سطح کشور جهت تامین مسکن رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری است که طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن فاقد مسکن هستند. بر اساس نیازمندی‌های احصا و ارایه شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سهمیه‌ای که معاونت مسکن و ساختمان هر ساله به دستگاه‌های مسئول اجرای تفاهم‌نامه اعلام می‌کند با بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌ها، اراضی و منابع مالی ظرفیت در چارچوب ضوابط و مقررات طرح اقدام ملی مسکن تفاهم نامه تنظیم شد و به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه تاکید شده است که به منظور راهبری موضوع تفاهم‌نامه و ایجاد زمینه اجرای مفاد توافق شده در آن، کارگروه مشترکی مشتکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطابق با ماده ۵ تفاهم‌نامه تشکیل شود.

در ماده ۵ این تفاهم‌نامه اعضای کارگروه مشترک شامل معاون مسکن و ساختمان به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی به عنوان رییس گروه، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و ریاست کانون‌ها و انجمن‌های صنفی ذی‌ربط حسب مورد بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند.

کد خبر: ۷۱٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha