۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
تاثیر چین بر صنعت فولاد

تاثیر چین بر صنعت فولاد

بر خلاف بسیاری از کشورها که تولید خود را در سال ۲۰۲۰ کاهش دادند، چین شاهد رشد اقتصادی بود که این شرایط مثبت در بازار فولاد این کشور هم مشهود بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در سال های اخیر، اغلب شرکت های فولادسازی دنیا چالش های زیادی را پشت سر گذاشتند اما در این میان چین تنها کشوری بود که نه تنها با چالشی رو به رو نشد، بلکه سهم تولید فولاد این کشور نسبت به کل فولاد تولیدی دنیا افزایش یافت. با وجود آسیب های زیادی که سال گذشته به اقتصاد دنیا وارد شد، چین توانست افزایش حجم تولید را در عرصه اقتصادی در سال ۲۰۲۰ تجربه کند.

خبرها حاکی از این است که چالش های زیاد صنعت فولاد در سال گذشته به علت تعطیلی واحد های تولیدی، کاهش تقاضا و همچنین کاهش مصرف بود. بر خلاف بسیاری از کشورها که تولید خود را در سال ۲۰۲۰ کاهش دادند، چین شاهد رشد اقتصادی بود که این شرایط مثبت در بازار فولاد این کشور هم مشهود بود. از طرفی افزایش تولید فولاد در چین و از سوی دیگر افزایش پروژه های زیرساختی که باعث افزایش تقاضا شد، زمینه را برای عملکرد مثبت این وضعیت فراهم کرد. به طوری که سبب شد تا اواخر سال ۲۰۲۰ تمامی فولاد های موجود در انبار ها وارد بازار شده باشد.

بر طبق گزارش های موجود از آوریل سال ۲۰۲۰ تا انتهای سال، تولید فولاد در چین هرماه نسبت به ماه قبل افزایش یافت. در اوایل سال ۲۰۲۰ این کشور ۹۶۱ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۵/۵ درصد بیش از سال قبل بود. همچنین سهم چین در تولید فولاد به مرز ۵۷.۵ درصد رسید درحالیکه در سال ۲۰۱۹ سهم این کشور در تولید فولاد دنیا حدود ۵۳.۳ درصد بود. این در حالیست که در یازده ماه اول سال اخیر ۱.۷ میلیارد تن فولاد در دنیا تولید شد که ۱.۳ در صد کمتر از سال گذشته بود. به عبارتی دیگر، تولید فولاد در دنیا به ویژه چین در بازه یازده ماه مورد ۹/۴ درصد نتر از سال قبل آن بود.

در این میان فعالان صنعت فولاد نگران بودند که کرونا باعث کسری تقاضای فولاد شود و روی قیمت آن درسال ۲۰۲۱ تاثیر بگذارد. به گزارش برخی خبرنگاران، سیاست مصرفی فولاد در کشور چین، حامی اصلی این صنعت بود. دولت چین نیز نقش مهمی در بازارفولاد این کشور داشت. دولت بعد از کنترل کرونا در ماه آوریل اقدام به افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی و افزایش انگیزه مصرف در مردم کرد و این سیاست ها سبب شد تا در سالی که بحران در تمامی بخش های اقتصاد دنیا مشاهده می شد، صنعت فولاد چین بتواند رکوردهای تازه ای را ثبت کند و نقش خود را به عنوان قطب فولاد دنیا به خوبی ایفا کند. این سیاست های چین، حامی مهم صنعت فولاد در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

کد خبر: ۷۱٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha