۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
۴۹۲ هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی به طرح‌های کشاورزی و صنعتی اختصاص یافت
از ابتدای سال جاری تاکنون

۴۹۲ هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی به طرح‌های کشاورزی و صنعتی اختصاص یافت

مشهد- معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۹۲ هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی به طرح‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، خدماتی اختصاص ‌یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی سید رضا ابوترابی در این رابطه  گفت: از این میزان زمین ، ۱۰۷ هکتار برای اجرای طرح‌های هادی روستاها که به‌منظور بهسازی و تعیین سمت توسعه آنان صورت می‌گیرد به ۲۲ روستای استان اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش کشاورزی در تولید مواد غذایی و اشتغال افزود: برای توسعه بخش کشاورزی نیز ۱۸۵ هکتار در ۵۹ فقره به طرح‌هایی همچون گاوداری، گوسفندداری، پرورش شترمرغ، پرورش ماهی، استخر ذخیره آب و گیاهان دارویی ،گلخانه واگذار شد .

ابو ترابی افزود: ۴۱ فقره در سطح ۱۲۱ هکتار نیز به طرح‌های غیر کشاورزی ازجمله،انرژی‌ای نو، طرح‌هایی معدنی، طرح‌های صنعتی همانند کارخانه آسفالت و سایر طرح‌ها مانند سردخانه، مجتمع خدمات رفاهی اختصاص‌یافته است.

وی افزود: هم‌چنین افزون بر موارد فوق مطابق ماده ۶۹ بالغ‌بر ۷۹ هکتار به دستگاه‌های دولتی برای احداث آرامستان ها ، کمپ فرهنگی، کارخانه آسفالت، اردوگاه نظامی اعطا شده است.

کد خبر: ۷۱٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha