۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
پیشنهاد بهره‌گیری از ظرفیت مشارکتی بانک‌ها برای تامین منابع مالی پروژه‌های عمرانی
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تشریح کرد

پیشنهاد بهره‌گیری از ظرفیت مشارکتی بانک‌ها برای تامین منابع مالی پروژه‌های عمرانی

حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو برای بررسی و حل مشکلات مطروحه وقت گرفتند تا ضمن بازدید مجدد از پروژه‌های مورد نظر نمایندگان برای تامین منابع مالی مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدالبرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز (دوشنبه ۱۳ بهمن ماه) کمیسیون متبوعش از حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد و گفت: در جلسه امروز کمیسیون عمران ۵ نفر از نمایندگان سوالاتی را از وزیر نیرو مطرح کردند که عموماً مربوط به مشکلات حوزه انتخابیه نمایندگان بود. وزیر نیرو نیز پس از استماع سوالات، توضیحاتی پیرامون مسائل مطروحه ارائه کرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر نیرو برای بررسی و حل مشکلات مطروحه وقت گرفتند تا ضمن بازدید مجدد از پروژه‌های مورد نظر نمایندگان برای تامین منابع مالی مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهند. اعتبارات عمرانی پروژه های تملک دارایی ظرفیت کافی برای تکمیل پروژه‌ها را نداشته است. از این رو مقرر شد از منایع بانک‌ها برای تامین منابع مالی از طریق ماده ۵۶ استفاده شود. بنابر این بهره‌گیری از ظرفیت مشارکتی بانک‌ها برای تکمیل پروژه‌ها به عنوان یک پیشنهاد جهت تامین منابع مورد نیاز مطرح شد.

کمیسیون عمران از پروژه‌های عمرانی سردشت بازدید می‌کند
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هر ۵ سوال  نمایندگان از وزیر نیرو به مدت یک ماه مراعی ماند، اظهار کرد: یکی از سوالات مربوطه به مشکلات تامین آب شرب و پروژهای نیمه تمام شهرستان سردشت و پیرانشهر بود که مقرر شد، اعضای کمیسیون عمران نیز به همراه کارشناسان مربوطه به منطقه رفته و از پروژهای مذکور بازدید کنند و نتیجه نهایی آن، مبنی برای پیگیری موضوع باشد.

وی افزود: یکی دیگر از سوالات نمایندگان در خصوص فاضلاب شهری و روستایی و تامین آب شرب روستاها بود از طرفی موضوعات نیز در خصوص تکمیل سدهای نیمه تمام برای تامین آب شرب حوزه های انتخابیه در این جلسه مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: همچنین آقای ده مرده نیز سوالی در خصوص ضرورت نمک‌زدایی از آب دریای عمران جهت انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد و سپس مباحثی در خصوص مسئله آب در سطح بین المللی به ویژه میان دولت افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص رودخانه هیروند، مطرح شد. طبق صحبت‌های وزیر نیرو مقرر شده کمیته مشترکی میان دو کشور زیر نظر وزارت نیرو برای پیگیری مسئله آب تشکیل شود بر همین اساس هم اولین جلسه مشترک این کمیته در کابل برگزار خواهد شد همچنین جلسه قرار شد جلسه دیگری وزیر نیرو با نماینده سوال کننده برای پیگیری این موضوع برگزار شود.

کد خبر: ۷۱٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha