۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
اثرگذاری واکسن ایرانی کرونا کمتر از نمونه های امریکایی و چینی نیست
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس:

اثرگذاری واکسن ایرانی کرونا کمتر از نمونه های امریکایی و چینی نیست

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس با بیان اینکه کشورهایی از جمله امریکا، چین و روسیه مبادرت به تولید واکسن کرونا کرده‌اند، بیان داشت: این واکسن‌ها با احتمال اثرگذاری ۹۰، ۸۰ و ۷۵ درصدی تولید شده اند و واکسن کرونای جمهوری اسلامی ایران هم کمتر از این واکسن‌ها اثرگذار نیست.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با واکسن آنلاین، با اشاره به تولید واکسن کرونای داخلی گفت: ما به هر میزان که به سمت خودکفایی در تولید واکسن کرونای داخلی حرکت کنیم، این مسئله به نفع ما تمام خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما در گذشته هم نشان دادیم که توانسته‌ایم در سایه تحریم‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش تحریم‌ها در عدم همکاری برخی کشورها با ایران در زمینه مقابله با کرونا تأکید کرد: کشورهایی طی سال اخیر به سمت تولید واکسن کرونا حرکت کردند و جموری اسلامی ایران هم همزمان با این کشورها اقداماتی را در راستای تهیه و تولید واکسن کرونا انجام داد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای از جمله چین، روسیه، و آمریکا مبادرت به تولید واکسن کرونا کرده‌اند، بیان داشت: این واکسن‌ها با احتمال اثرگذاری ۹۰، ۸۰ و ۷۵ درصدی است و واکسن کرونای جمهوری اسلامی ایران هم کمتر از این واکسن‌ها اثرگذار نیست ضمن اینکه واکسن کرونای داخلی می‌تواند در مباحثی همچون امنیت و ایمنی خیال ما راحت کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بنابراین ما باید حمایت از تولید واکسن کرونای داخلی را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اثرگذاری واکسن کرونای امریکایی زیر سوال است، گفت:  واکسن ایرانی می تواند خیال ما را از ایمنی  بخشی این واکسن راحت کند. بنابراین در این شرایط بهتر است ما از فرایند تولید واکسن کرونای داخلی حمایت کنیم.

کد خبر: ۷۱٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha