۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
صنعت نفت پس از انقلاب پیشرفت‌های خیره‌کننده تجربه کرده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

صنعت نفت پس از انقلاب پیشرفت‌های خیره‌کننده تجربه کرده است

حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی عملکرد صنعت نفت و گاز ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری‌های عمده در این بخش است، گفت: صنعت نفت پس از انقلاب پیشرفت‌های خیره‌کننده تجربه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، حسین حسین‌زاده، به پیشرفت‌های صنعت نفت، به‌ویژه صنعت پتروشیمی ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های قابل توجه‌ای در صنعت نفت، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده، به‌ویژه صنعت پتروشیمی که در شرایط تحریم جهش‌ها و توسعه بزرگی را تاکنون تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت صنعت پتروشیمی هم‌اکنون به‌گونه‌ای است که این صنعت بالاترین ارزآوری را برای کشور به همراه داشته است، افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و جهش سوم صنعت پتروشیمی، تحولی عظیم در این صنعت رخ خواهد داد. اشتغال‌زایی و ارزآوری از جمله دستاوردهای جهش سوم صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌آیند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت تحقق جهش سوم صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴، تولیدات این صنعت رشد خیره‌کننده‌ای خواهد داشت که این توسعه به هیچ عنوان با پیش از پیروزی انقلاب یا حتی سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست، البته این جهش حاصل برنامه‌ریزی چندساله است.

حسین‌زاده گفت: اشتغال‌زایی، ارزآوری، خودکفایی در تولید برخی کالاها، بی‌نیازی از واردات، جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش تعداد محصولات تولیدی از جمله دستاوردهای جهش سوم صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و جهش سوم صنعت پتروشیمی، تحولی عظیم در این صنعت رخ خواهد داد، اظهار کرد: چند طرح منتخب در نقشه راه صنعت پتروشیمی در حال اجراست که این طرح‌ها به‌طور منظم در حال پایش و ارزیابی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود اینکه نوک پیکان تحریم دشمن نفت بوده، این صنعت در بخش‌های مختلف از جمله تولید گاز، تولید بنزین و گازوئیل، تولید فرآورده‌ها و توسعه صنعت پتروشیمی موفقیت‌های مطلوبی به دست آورده است.

کد خبر: ۷۱٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha