۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
گرانی موز حاصل عدم صدور مجوز صادرات سیب در مقابل واردات موز است
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

گرانی موز حاصل عدم صدور مجوز صادرات سیب در مقابل واردات موز است

محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در گذشته در قبال واردات موز، صادرکنندگان، سیب صادر می‌کردند، اما متاسفانه تاکنون مجوز این اقدام ابلاغ نشده و شاهد افزایش قیمت موز در بازار هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش چشمگیر قیمت موز در بازار طی روزهای اخیر، گفت: در گذشته در قبال واردات موز صادرکنندگان، سیب صادر می‌کردند، اما متاسفانه تا کنون مجوز این اقدام ابلاغ نشده و شاهد افزایش قیمت موز در بازار هستیم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیب زیادی در سردخانه‌های کشور مانده است، ادامه داد: صادرات سیب در قبال واردات موز قیمت این محصول را در کشور کاهش می‌دهد، به منظور تامین نیاز به میوه موز در فصل بهار و تعطیلات دولت باید نسبت به واردات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در داخل کشور موز به میزان کافی تولید نمی‌شود، عنوان کرد: دولت باید با در نظر گرفته مشوق و تعرفه‌های مختلف موز مورد نیاز کشور را به میزان کافی تامین کند، در حال حاضر قیمت سیب مناسب است و صادرات این محصول قیمت موز را کاهش دهد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیطزیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت توجهی به افزایش صادرات محصولات غیرنفتی و کشاورزی ندارد، گفت: صدور مجوز صادرات سیب در قبال واردات موز درآمدهای تعرفه‌ای دولت را کاهش می‌دهد و به همین دلیل نیز مجوز آن تا کنون صادر نشده است.

کد خبر: ۷۱٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha