۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
صادرات هوایی از فرودگاه آبادان همراه با اعطای یارانه/ استقبال از برگزاری دوره‌های هوانوردی
در نشست خبری معاونان سازمان منطقه آزاد اروند مطرح شد؛

صادرات هوایی از فرودگاه آبادان همراه با اعطای یارانه/ استقبال از برگزاری دوره‌های هوانوردی

آبادان- نشست خبری معاونان سازمان منطقه آزاد برگزار شد که صادرات و توسعه صنعت گردشگری از محورهای اصلی آن بود.

به گزارش خبرنگار بازار، معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند صبح دوشنبه در نشست خبری معاونان این سازمان که در محل سالن جلسات آن برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص حمل بار هوایی(کارگو) از رسانه بازار به دلیل پیگیری‌هایی که در این خصوص انجام داد تشکر می‌کنم.

سیدعلی موسوی افزود: کارگروهی توسط معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اتاق بازرگانی و مدیریت سابق فرودگاه همراه با جلسات کارشناسی برگزار شد و نتایج خوبی نیز به وجود آمد.

وی ادامه داد: پیش نیاز کارگو برقراری پروازهای خارجی است که مقدمات آن نیز فراهم شده است؛ با هواپیمایی کیش و کارون برای برقراری پرواز به کشور ترکیه توافقات خوبی صورت گرفته است و به طور حتم پس از برقراری در این مسیر و سایر مقاصد خارجی، صادرات هوایی نیز انجام می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: معاونت فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند با احداث ترمینال جدید و همچنین اعتباری که در اختیار فرودگاه بین‌المللی آبادان قرار داد مقدمات صادرات هوایی را فراهم کرد که از آنها تشکر می‌کنم.

موسوی در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چه مشوق‌هایی برای صادرات هوایی در نظر گرفته‌اید، توضیح داد: با رئیس سازمان توسعه تجارت رایزنی کردیم و همچنین جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی انجام دادند و در صورتجلسه‌ای که انجام شد، مقرر شد برای صادرات هوایی، یارانه‌ای نیز از سوی سازمان توسعه تجارت با هدف کاهش هزینه‌ها در نظر گرفته شود.

احداث ترمینال کارگو
موعود شمخانی، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های این معاونت برای صادرات هوایی اظهار کرد: توافقی با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای احداث ترمینال کارگو انجام شده است و هم اکنون در حال انجام است.

وی گفت: در چند ماه آینده ترمینال کارگوی فرودگاه بین‌المللی آبادان به بهره برداری می‌رسد.

دوره‌های خلبانی و مهمانداری
قدرت‌الله طمیمیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر علت عدم برگزاری دوره‌های هوانوردی همچون مهمانداری و خلبانی با توجه به ظرفیت وجود فرودگاه بین‌المللی آبادان، اظهار کرد: چند آموزشگاه با محوریت دوره‌های هوانوردی در کشور فعال هستند که یکی از آنها در استان خوزستان است.

وی توضیح داد: رایزنی‌هایی با این آموزشگاه‌ها صورت گرفت و به عنوان سرمایه‌گذار متاسفانه تمایلی به برگزاری دوره در این منطقه نداشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: به طور حتم با توجه به ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند به ویژه فرودگاه بین‌المللی آبادان باید برای برگزاری دوره‌های هوانوردی اقدام شود.

طمیمیان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار بازار مبنی بر علت انحصار آموزشی دوره‌های صنعت گردشگری در منطقه آزاد اروند که منجر بر برگزاری دوره‌ها فقط از طریق یک آموزشگاه شده است، تصریح کرد: آموزشگاه فعلی، تنها آموزشگاه دارای مجوز برگزاری دوره‌های گردشگری در منطقه است و اگر یقینا آموزشگاه دیگری باشد، برگزاری دوره‌ها را به آن آموزشگاه نیز می‌دهیم.

استفاده از نیروهای بومی
محسن قنبری، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اروند نیز در این نشست اظهار کرد: دوره‌هایی که برگزار می‌شود منجر به ارائه گواهینامه می‌شود که در حقیقت باید افراد حاضر در دوره بتوانند از این گواهینامه‌ها استفاده کنند؛ در واقع این گواهینامه‌ها از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان سه آموزشگاه گردشگری وجود دارد. اینکه دوره‌ها فقط به آموزشگاه مستقر در منطقه آزاد اروند داده می‌شود موضوع استفاده از ظرفیت‌های بومی است.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اروند در همین خصوص عنوان کرد: به عنوان مثال استانداردسازی تاسیسات گردشگری یکی از مواردی است که دنبال می‌کنیم، خود وزارتخانه شرکتی را معرفی کرد که در شیراز فعالیت می‌کرد ولی به دلیل اینکه در این منطقه مجوزهای شرکت گردشگری در حال ثبت بود، صبر کردیم تا برنامه‌ها را به یک شرکت بومی واگذار کنیم و خدمات از منطقه خارج نشود.

قنبری بیان کرد: چنانچه برای مطالعات از مشاور استفاده می‌کنیم، فقط سرپرست پروژه می‌تواند از طرف مشاور باشد و همه نیروهایی که در پروژه کار می‌کنند بومی هستند.

وی ابراز کرد: اگر شرکت و یا موسسه دیگری به غیر از موسسه فعلی گردشگری در منطقه آزاد اروند، می‌تواند مجوز از سوی وزات میراث اخذ کند حتما به دلیل موضوع رقابتی از نظر کیفیت و هزینه، دوره‌ها را از طریق سایر موسسات دارای مجوز برگزار می‌کنیم ولی تا زمانی که یک شرکت دارای مجوز آموزش از طرف وزارت میراث در منطقه آزاد اورند وجود دارد فکر می‌کنم منطقی است آن موسسه دوره‌های آموزشی را برگزار کند.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اروند تصریح کرد: چنانچه موضوعاتی مورد نقد و ایراد است می‌توان با آن موسسه در راستای رفع ایراد احتمالی صحبت کرد.

کد خبر: ۷۱٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha