۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
میلیون‌ها آمریکایی، عزت و احترام شغلی خود را از دست داده اند
رئیس جمهور آمریکا:

میلیون‌ها آمریکایی، عزت و احترام شغلی خود را از دست داده اند

بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیامی از بیکار شدن میلیون‌ها آمریکایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش بازار، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: میلیون‌ها آمریکایی، بدون هیچ تقصیری، عزت و احترام خود را که حاصل شغل و حقوق آنان است از دست داده اند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با قید فوریت در تلاش است اولویت‌های اصلی خود را پیش ببرد و در کنگره نیز در پی تصویب آن‌ها باشد. یکی از این اولویتها، طرحی با بودجه حدود دو تریلیون دلاری (دو هزار میلیارد دلار) برای کمک به آمریکایی‌های گرسنه و بیکار است که در یک سال گذشته بدترین اوضاع اقتصادی را پشت سر گذاشته اند. آمریکا امسال بدترین سال اقتصادی خود را از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون پشت سر گذاشته است.

برنامه کمک‌های اقتصادی دولت بایدن در شرایط کرونایی شامل بخش‌هایی از جمله پرداخت یک هزار و چهارصد دلار به عنوان کمک مالی به افراد نیازمند است. کمک به کسب و کارهای کوچک، تخصیص منابع مالی به بخش مراقبت از کودکان، کمک به ایالت‌ها و کمک به مدارس، افزایش حمایت مالی از برنامه واکسیناسیون کرونایی و افزایش پانزده درصدی دستمزدها که وعده آن مطرح شده ازجمله دیگر بخش‌های این برنامه بایدن است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان افزود: سوال مطرح این است که آیا جو بایدن قادر خواهد بود به وعده خودش برای رسیدن به مصالحه (با جمهوریخواهان در کنگره) بر سر طرح اقتصادی اش عمل کند. رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی مراسم تحلیف خود که یازده روز پیش بود از این مصالحه سخن گفت. سوال مطرح این است که آیا دموکرات‌ها حاضر خواهند بود با این روند همراهی کنند یا به دنبال برنامه و طرح خودشان خواهند رفت.

در این میان، ده عضو جمهوریخواه سنای آمریکا خواستار آن شده اند که با جو بایدن دیدار کنند تا پیشنهاد بدیل و جایگزین خودشان را درباره طرح کرونایی ارائه کنند. حال باید دید در این رایزنی ها، در نهایت طرح مدنظر جو بایدن به کجا خواهد انجامید.

پیشتر، بایدن در سخنانی در کاخ سفید گفته بود: بیکاری هر روز در حال بیشتر شدن است. بحران در حال شدت گرفتن است. فقط در هفته گذشته نهصد هزار نفر در امریکا برای دریافت بیمه بیکاری درخواست کردند. سی میلیون آمریکایی در این هفته غذای کافی برای خوردن نداشتند. نرخ بهره به صورت بی سابقه‌ای پایین است.
 

کد خبر: ۷۱٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha