۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
طرح سرمایه گذاری تولید دام سبک گوسفندی در زنجان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

طرح سرمایه گذاری تولید دام سبک گوسفندی در زنجان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به سرمایه گذاری در بخش تولید دام سبک گوسفندی در استان گفت: این طرح در فاز اول ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

 جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به سرمایه گذاری در بخش تولید دام سبک گوسفندی در زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح با ظرفیت پرورش ۱۰۰ هزار راس دام سبک در شهرستان خدابنده اجرا می شود. 

وی اظهار کرد: فاز اول این طرح با پرورش ۶۳ هزار راس دام سبک با تایید معاونت تولیدات دامی جهاد کشاورزی در حال اجرا است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در فاز اول سرمایه گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

تاراسی تاکید کرد: فاز اول این طرح اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح می شود و در این راستا گوشت قرمز استان به سایر استان‌ها هم ارسال خواهد شد. 

وی با بیان اینکه طرح سرمایه گذاری پرورش اصلاح نژاد در کشور بی نظیر است، ابراز داشت: تا پایان سال در فاز اول پنج هزار راس دام به روش اصلاح نژاد پرورش می یابد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه اصلاح نژاد گوسفند افشاری  از طرح های مهم جهاد کشاورزی است،افزود: دامداران برای اجرای این طرح می توانند تسهیلات با کارمزد پایین دریافت کنند. 

تاراسی با بیان اینکه طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری از سال ۸۵ با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه زنجان با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از نیوزیلند آغاز شده است، ابراز داشت: ایران جزو هشت کشور دارنده فناوری چندقلوزایی بوده و طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری با قوت انجام می شود.

کد خبر: ۷۱٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha