۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
 افزایش صادرات نفتی ایران به رغم تحریمها
رسانه روسی اعلام کرد

افزایش صادرات نفتی ایران به رغم تحریمها

تضعیف دلار امریکا و آمار مثبت در خصوص ذخایر نفت به کاهش رویدادهای منفی و حمایت از بازار کمک کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز ۲۸ ماه ژانویه، شاهد کاهش نرخ در بازار نفت بودیم. کاهش رشد اقتصادی به اصلاح قیمت نفت منجر شده است. تضعیف دلار امریکا و آمار مثبت در خصوص ذخایر نفت به کاهش رویدادهای منفی و حمایت از بازار کمک کرده است.

در هفته جاری، در کانون توجهات خبر مربوط به رشد صادرات نفتی ایران قرار گرفته که براساس ارزیابی ها، حجم آن در ماه ژانویه، از ۶۰۰ الی ۹۰۰ هزار بشکه در شبانه روز بوده است. ارزیابی ها از عملکرد شرکت های مهم نفتی در ایران نشان می دهد که صادرات نفتی از ایران دستکم  طی دو ماه اخیر افزایش داشته است.

تعیین دقیق حجم صادرات نفت از ایران کار دشواری است، زیرا ایران از لحظه ازسرگیری تحریم ها در سال ۲۰۱۸ میلادی، تلاش می کند، با دقت، مسیرهای تردد کشتی های خود را با هدف دور زدن تحریم ها پنهان کند.

تا قبل از ازسرگیری تحریم ها، حجم صادرات نفتی ایران ۲.۵ میلیون بشکه در شبانه روز بود. در سال ۲۰۲۰ میلادی، حجم صادرات نفتی در حدود ۰.۳ میلیون بشکه در شبانه روز بود، اما در ماه ژانویه سال جاری، حجم صادرات نفتی ایران افزایش بیشتری یافته است.

در پی پیروزی جو بایدن، ایران روی بهبود روابط متقابل با امریکا و لغو تحریم های نفتی حساب می کند. به رغم آن که در دوره تحریم ها، سطح صادرات نفتی ایران کاهش یافت، اما براساس ارزیابی های Rystad Energy، ایران دارای توان ذخیره برای استخراج تکمیلی ۱.۸ میلیون بشکه در شبانه روز است که می تواند، به سرعت، مورد بهره برداری قرار گیرد.

در صورت تحقق این سناریو، صادرات نفت از ایران از ۱.۲ الی ۱.۸ میلیون خواهد بود.

کد خبر: ۷۱٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha