۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
اشتغالزایی در صنایع کشور ۲۹ درصد افزایش یافت
معاون وزیر صمت:

اشتغالزایی در صنایع کشور ۲۹ درصد افزایش یافت

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اشتغالزایی در صنایع کشور در ۹ ماه نخست امسال ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

به گزارش بازار، مهدی صادقی نیارکی روز یکشنبه بیان کرد: در این مدت برای ۹۷ هزار نفر در بخش صنعت کشور اشتغال ایجاد شد.

وی گفت: همچنین در این مدت میزان صدور پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنایع ۸.۳ رشد داشته که معادل پنج هزار پروانه است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به میزان صدور پروانه در بخش صنعت در ۹ ماه نخست امسال در خوزستان ادامه داد: در این مدت میزان صدور پروانه  در خوزستان نیز رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشت که از میانگین کشوری بسیار بالاتر، و جای امیدواری در بخش تولید و صنایع این استان است.

وی افزود: طبق برنامه وزارت صمت، مقرر شده بود که ۶۰ واحد راکد تا پایان امسال در خوزستان به چرخه تولید برگردند که تاکنون ۴۹ واحد به چرخه تولید برگشته‌اند و وضعیت استان در این بخش نیز مناسب است.

معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: این وزارتخانه تلاش داشته امسال مواد اولیه مورد نیاز صنایع را با قیمتی پایین تامین و در اختیار آنها قرار دهد تا با کمترین مشکل به تولید خود پرداخته و هزینه تولید کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال در تامین مواد اولیه صنایع تلاش بسیار زیادی شد و نتیجه خوبی حاصل شد ادامه داد: روش‌های تامین ارز برای خرید مواد اولیه با حمایت دولت و این وزارت خانه گسترش یافت و افزایش تامین ارز باعث شد تا مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور به خوبی تامین شود.

صادقی نیارکی افزود: برای تامین نقدینگی صنایع از سه طرح استفاده شد که یکی از طرح‌ها به نام رونق تولید است؛ در این طرح این وزارتخانه با انعقاد تفاهمنامه با بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات نقدینگی مورد نیاز صنایع را تامین کرد.

وی گفت: طرح دیگر استفاده از کارگروه رفع موانع تولید است؛ در این کارگروه اقدامات ارزنده‌ای برای تامین نقدینگی صنایع انجام شد که یکی از این فعالیت‌ها تصویب تامین ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از شورای پول و اعتبار برای تزریق در صنایع است.

معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: طرح دیگر افزایش پرداخت تسهیلات با توجه به صورت‌های مالی بنگاه‌ها است. در گذشته بر اساس برآورد و میانگین ۷۰ درصد صورت مالی هر بنگاه تسهیلات پرداخت می‌شد که این سقف را تا ۹۰ درصد افزایش دادیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت به همراه معاون اول رییس جمهوری برای افتتاح چند طرح صنعتی به خوزستان سفر کرده است.

کد خبر: ۷۱٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha