۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
 ۲۴۳ میلیارد تومان برای احداث آب‌شیرین‌کن چهارم بوشهر هزینه می‌شود
استاندار بوشهر:

۲۴۳ میلیارد تومان برای احداث آب‌شیرین‌کن چهارم بوشهر هزینه می‌شود

بوشهر - گراوند، استاندار بوشهر گفت: ۲۴۳ میلیارد تومان برای احداث آب‌شیرین‌کن چهارم بوشهر که ظرفیت تولید روزانه ۱۷ هزار مترمکعب در روز دارد، هزینه می‌شود.

عبدالکریم گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر علی‌رغم همجواری با خلیج فارس طی سال‌های گذشته همواره با مشکل آب شرب روبرو بوده است و در فصل تابستان این مشکلات افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای به منظور افزایش استحصال و شیرین‌سازی آب دریا در استان صورت گرفته است و در مناطق ساحلی استان بوشهر طرح‌های خوبی اجرایی شده است.

استاندار بوشهر استفاده از ظرفیت دریا و شیرین‌سازی آب را یکی از راهکارهای مهم برای تامین آب پایدار در استان دانست و افزود: در حالی که ۹۰ درصد آب شرب استان بوشهر از طریق استان‌های همسایه تامین می‌شود، توسعه آبشیرین‌کن‌ها این وابستگی را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به آغاز ساخت آبشیرین‌کن چهارم بوشهر، خاطرنشان کرد: این آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید روزانه ۱۷ هزار متر مکعب با هزینه ۲۴۳ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شوند.

گراوند افزود: دو پروژه آبشیرین‌کن مهم دیگر در استان داریم که یکی در جنوب استان بوشهر با ظرفیت تولید روزانه ۲۸ هزار مترمکعب و یکی هم در مرکز استان با ظرفیت تولید روزانه ۳۵ هزار مترمکعب است.

کد خبر: ۷۱٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha