۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
تلاش برای تعیین تکلیف شاغلان سال‌های ۹۱ به بعد در آموزش و پرورش
رییس کمیته آموزش مجلس خبر داد

تلاش برای تعیین تکلیف شاغلان سال‌های ۹۱ به بعد در آموزش و پرورش

اسماعیلی، رییس کمیته آموزش مجلس درباره تعیین تکلیف افرادی که از سال ۹۱ تا ۹۸ در بدنه آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند گفت: در این باره مصوبه قانونی در اختیار نداریم و مصمم هستیم در کمیسیون آموزش به راهکاری قانونی برسیم.

به گزارش بازار، مهدی اسماعیلی ظهار داشت: مجلس به آموزشیاران نهضت سوادآموزی که از شرکت در آزمون استخدامی جا مانده یا قبول نشده اند، فرصتی مجدد داد تا در آزمون استخدامی شرکت کنند.

وی گفت: تعیین تکلیف حق التدریسی‌ها وآموزشیاران نهضت سواد آموزی از سال ۷۹ تا سال ۹۱ در قالب چهار گروه براساس مصوبه قانونی مجلس در دستور کار قرار گرفت تا این افراد تعیین تکلیف و استخدام شوند.

اسماعیلی با اشاره به اختصاص سهمیه از سوی سازمان امور استخدامی کشور در این زمینه افزود: امسال استخدام ۲۵ هزار نفر از معلمان حق التدریس و نهضت سوادآموزی و خرید خدمات را در دستور کار قرار دادیم و مقرر شد برابر قانون پس از برگزاری یک آزمون داخلی و به شرط قبولی جذب آموزش و پرورش شوند.

وی با تاکید براینکه در شرایط کرونایی تعدادی از آموزشیاران نتوانستند در آزمون شرکت کنند ادامه داد: تعدادی دیگر از آموزشیاران نیز به دلیل بی برنامگی و عدم آمادگی روحی نتوانستند در این آزمون شرکت کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به سوابق طولانی فعالیت برخی آموزشیاران پرداخت و گفت: این کمیسیون فرصتی به این افراد داد تا یک بار دیگر در آزمون شرکت کنند و حدود هفت هزار نفر آموزشیار در شرایط فعلی واجد شرایط هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: بر اساس نظر نمایندگان در صحن مجلس امروز همچنین تعدادی از مربیان قرآن و طرح امین که در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند شامل این قانون شدند.

وی همچنین درباره طرح امین یادآورشد: طرح امین یعنی تعدادی از روحانیون که در آموزش و پرورش به اقدامات و فعالیت‌های پرورشی مشغولند و نیز معلمانی که صرفا آموزش دروس مذهبی و قرآنی را برعهده دارند بر اساس مصوبه فوق جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

رییس کمیته آموزش مجلس درباره تعیین تکلیف افرادی که از سال ۹۱ تا ۹۸ در بدنه آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند گفت: تاکنون مصوبه قانونی برای این افراد در اختیار نداریم و مصمم هستیم در کمیسیون آموزش مجلس به یک راهکار قانونی برسیم تا افرادی که مدت طولانی در بدنه آموزش و پرورش خدمت می‌کنند تعیین تکلیف شوند.

اسماعیلی اضافه کرد: برای جذب شاغلان از سال ۹۱ به بعد که فاقد رابطه استخدامی هستند پیشنهاد داده ایم تا از طریق دانشگاه فرهنگیان و برگزاری یک دوره آموزشی فشرده، اقدام شود.

کد خبر: ۷۱٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      0 4
      حق نیروهای خرید خدمات چیه ک استخدام نمیشن
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      0 5
      حق نیروهای خرید خدمات چیه ک استخدام نمیشن