۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۱۹۵ پروژه در استان تهران
استاندار تهران خبر داد؛

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۱۹۵ پروژه در استان تهران

تهران- استاندار تهران گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر یک هزار و ۱۹۵ پروژه با ۱۶هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار در استان، بهره برداری یا کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، انوشیروان محسنی بندپی بعداز ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با وجود تحریم های ظالمانه و همچنین ویروس کرونا که هزینه و آسیب های زیادی را بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرد طی ایام الله دهه فجر پروژه های چشم گیری افتتاح و کلنگ زنی می شود.

محسنی بندپی از بهره برداری و کلنگ زنی یک هزار و ۱۹۵ پروژه با ۱۶هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار در استان تهران خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۲۱ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص میزان اشتغال زایی و نرخ بیکاری در استان تهران  افزود: طی سال ۹۹ در استان تهران برای ۹۶ هزار نفر  تعهد برای اشتغال زایی داشته ایم که طبق این تعهد نزدیک به ۸۶ هزار نفر و حدود ۹۰درصد این ایجاد اشتغال محقق شده و باید اعلام کنیم که نرخ بیکاری در سال ۹۷ حدود ۱۲درصد بود که این آمار در سال ۹۸ به ۹.۶ درصد رسید و به صورت نقطه ای در تابستان ۹۹ به ۶.۸ درصد نزدیک شد که نشان می دهد علیرغم تحریم ها و شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده ایم و باید تلاش کنیم این روند ادامه داشته باشد.

استاندار تهران بیان داشت: طی سال ۹۸ نیز تعهد اشتغال زایی ۹۶ هزار نفر بوده که ایجاد اشتغال برای  ۹۲ هزار نفر محقق شد.

محسنی بندپی در خصوص مدیریت کرونا در استان تهران گفت: باتوجه به اینکه از نیمه آبان ماه ۹۹ تا کنون شاهد سیر نزولی بیماران در استان بوده ایم تلاش کردیم که این آمار نزولی تداوم داشته باشد و در زمینه تولید واکسن نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده که بنیاد برکت و انستیتو رازی از جمله این تلاش گران هستند.

کد خبر: ۷۱٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha