۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
تورم ۲.۵ درصدی ماهانه آذرماه در استان تهران نسبت به آبان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خبر داد؛

تورم ۲.۵ درصدی ماهانه آذرماه در استان تهران نسبت به آبان

تهران- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تورم ۲.۵ درصدی ماهانه آذرماه در این استان نسبت به آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، نعمت اله ترکی بعد از ظهر دوشنبه در خصوص نرخ تورم موجود در استان تهران اظهار داشت: نرخ تورم سالانه در آذر ماه سال جاری برای خانوارهای استان تهران ۴۰.۲ درصد برآورد شده است، که این تورم در آبان ماه سال جاری ۴۱.۳ بوده و کاهش ۱.۱ درصدی تورم نسبت به آبان ماه را شاهد بودیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در توضیح آن که نرخ تورم سالانه در یک ماه چیست، گفت: درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن را نرخ تورم سالانه گویند.

وی با بیان این که نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است، ادامه داد: نرخ تورم نقطه‌ای استان تهران در آذر ماه ١٣٩٨ نیز به عدد ۲۹.۳ درصد رسیده و منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

ترکی با بیان این که نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است، افزود: نرخ تورم ماهانه استان تهران در آذر ١٣٩٨ به ۲.۵ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۹ واحد درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha