۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
اختصاص رقم ۱۲۸ هزار میلیارد ریال برای سرانه مدارس در بودجه ۱۴۰۰
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد

اختصاص رقم ۱۲۸ هزار میلیارد ریال برای سرانه مدارس در بودجه ۱۴۰۰

اسماعیلی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس، رقم اختصاصی برای سرانه مدارس در بودجه ۱۴۰۰ را رقمی معادل ۱۲۸ هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق این بودجه مستقیماً به حساب مدارس واریز خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی اسماعیلی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص تغییر نحوه واریز سرانه دانش آموزی به حساب مدارس، عنوان کرد: هر ساله رقم جزئی برای سرانه مدارس در نظر گرفته می‌شد و مدیران مدارس همواره نسبت به این موضوع انتقاد داشتند که این ارقام ناچیز به موقع یا به صورت کافی به مدارس تزریق نمی‌شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته رقمی که برای سرانه مدارس در نظر گرفته می‌شد یا به صورت ۱۰۰ درصدی به مدرسه تخصیص پیدا نمی‌کرد و یا در فواصل دیرهنگام به مدارس اختصاص پیدا می‌کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، مقرر شد سرانه مدارس بدون واسطه و جابه‌جایی ردیف‌ها به صورت مستقیم به حساب مدارس واریز شود.

اسماعیلی یادآور شد: مجموع رقم در نظر گرفته شده برای سرانه دانش آموزی در بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۲۸ هزار میلیارد تومان است که به صورت مستقیم از سازمان برنامه و بودجه به حساب مدارس واریز خواهد شد.

کسری ۱۰ تا ۱۲ درصدی بودجه آموزش و پرورش در قوانین بودجه‌ سالیانه
نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه افزود: آموزش و پرورش هرساله بین ۱۰ تا ۱۲ درصد کسری بودجه دارد که بعضاً از قبل بودجه سرانه مدارس با اعمال برخی جابه‌جایی‌ها این بودجه صرف مصارف دیگر در حوزه آموزش و پرورش می‌شد که با مصوبه کمیسیون تلفیق دیگر امکان این جابه‌جایی‌ها وجود ندارد.

کد خبر: ۷۰٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha