۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی و آبی کشور تحت کنترل است
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا:

فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی و آبی کشور تحت کنترل است

رئیسی، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا گفت: فرودگاه‌های بین المللی و مرزهای زمینی و آبی کشور به شدت تحت کنترل قرار دارد.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی در نشست خبری افزود: امروز پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با ریاست رئیس جمهور و همه اعضا تشکیل شد و امروز مروری بر روند بیماری در سطح دنیا را در این جلسه داشتیم.

وی گفت: در سطح اروپا و امریکا میزان موارد ابتلا به بیماری به شدت درحال افزایش است و اکثر تخت‌های بیمارستانی در کشورهای اروپایی و امریکایی پر شده است به ویژه به علت ویروس جدید جهش یافته انگلیسی، میزان مرگ و میر و بستری در کشورهای اروپایی و امریکا بالا رفته است به همین دلیل باید مواظب باشیم و از مرزها هم حفاظت کنیم.

رئیسی با بیان اینکه مشارکت مردم از لحاظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موجب می‌شود که شاهد کاهش ابتلا در کشور باشیم، گفت: باید در اسرع وقت و زود متوجه باشیم که اگر بیماری وارد کشور شد به سرعت وارد عمل شویم.

وی به برنامه‌های وزارت مسکن، راه و شهرسازی با کمک هواپیمایی کشوری تأکید کرد و گفت: ابلاغیه‌ای به همه رؤسای دانشگاه ها، استانداران، فرودگاه‌های بین المللی در مرزهای زمینی و آبی صورت گرفته که مرزها به شدت کنترل شود و شیوه نامه‌های سخت گیرانه مصوب و ابلاغ شده است تا هر فردی که وارد کشور می‌شود از او آزمایش گرفته شود و همه مسافرینی که از خارج از کشور و حتی کشورهای همسایه وارد می‌شوند باید آزمایش پی سی آر منفی داشته باشند و از همه مسافران ورودی آزمایش مجدد گرفته می‌شود و اگر مسافری از اروپا وارد کشور شود علاوه بر آزمایش منفی نیاز است که به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بماند.

رئیسی افزود: افرادی که در انگلیس و جای دیگر هستند و منتظر ورود به کشور هستند براساس شیوه نامه‌ها در صورت آزمایش منفی به محض ورود باید از آن‌ها آزمایش مجددا انجام شود و قرنطینه شوند و با کمک وزارت خانه تسهیلاتی برای آن‌ها قایل می‌شویم.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه ما مجبوریم شیوه نامه‌های سختگیرانه داشته باشیم، گفت: گرچه کشور روند باثباتی دارد، اما در برخی از استان‌ها تعداد بیماران سرپایی درحال افزایش است و در برخی دیگر از استان‌ها موارد بستری با شیب کم درحال افزایش است بنابراین با کوچکترین علایم و نشانه‌ها به صورت فعال و تهاجمی حمله شکل می‌گیرد و شناسایی ویروس انجام می‌شود تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

وی افزود: استان مازندران بالاترین میزان بیماری را درخصوص ابتلا به این بیماری دارد البته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دو هفته گذشته به نظر می‌رسد روند صعودی در رابطه با بیماران بستری در این استان کاهش یافته و امیدواریم هرچه زودتر این روند به روند نزولی تبدیل شود.

رئیسی گفت: استان‌های گیلان و گلستان هم وضعیت نزولی دارند و هم اکنون شهر قرمزی در کشور وجود ندارد، وضعیت ۱۸ شهرستان نارنجی است که از این تعداد ۳ شهرستان متعلق به استان گیلان و ۱۵ شهرستان متعلق به استان مازندران است، وضعیت ۱۲۴ شهر زرد و ۳۶ شهر آبی است.

وی در ادامه به برخی از هشدارهای مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و افزود: باید تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در استان‌ها اجرا شود، یکی از استان‌ها که هم اکنون شاهد علایم ابتلا در آن هستیم استان هرمزگان است و قشم، بندرلنگه و جاسک روند بیماری رو به افزایش است.

رئیسی گفت: در استان یزد میزان بستری بیماران افزایش یافته و خراسان شمالی هم وضعیت به همین شدت است و باید تمهیدات تشدید یافته اعمال شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ادامه به برخی از مصوبات جلسه امروز اشاره کرد و افزود: منع تردد در برخی از شهرهای زرد که مسافرپذیر است باید اعمال شود و باید سعی کنیم که در ۶ هفته باقیمانده تا پایان سال بتوانیم شیب ابتلا در شب عید آرام کنیم به همین دلیل یکی از مصوبات جلسه امروز مربوط به بحث گردشگری و هتل‌ها و وضعیت هتل‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است چنانچه قرار است تسهیلاتی فراهم شود که برخی از هتل‌ها فعالیت داشته باشند و تورهای گردشگری تحت نظر باشند و کنترل و نظارت به درستی انجام شود البته این موضوع مشروط به این است که در یک ماه و نیم باقیمانده از سال رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان‌ها به درستی انجام شود.

وی گفت: متأسفانه شاهد هستیم که در برخی از استان‌ها یک عادی انگاری و ساده گرفتن این بیماری شکل گرفته است و اگر غفلت کنیم متأسفانه شاهد خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شویم.

رئیسی با اشاره به واکسن کرونا افزود: بحث‌های خوبی در رابطه با واکسن انجام شده است و امیدواریم روند تولید داخل از نظر روند کیفی مناسب باشد و روند صعودی ادامه پیدا کند البته اقداماتی در خصوص مجوزهای لازم برای واردات واکسن صورت گرفته است.

کد خبر: ۷۰٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha